Gå til innhold

Pelskåper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen "trenger" pels. Ikke støtt pelsindustrien.

 

 

Det er færre og færre damer som har pels. Gillette går så det suser.

Akkurat!

 

Men menneskene er på toppen av næringskjeden, og må derfor få gå med mink-pelser eller hva de måtte ønske. Jeg skal heller ikke nekte deg å gå i Shell-kjeledress dagen lang.

 

Men jeg skjønner ikke akkurat at det er negativt å støtte norsk næringsliv ved å spandere en pels på seg selv eller noen andre.

Lenke til kommentar

Du ser med et litt skjevt syn på hele saken generellt JoachimR. Du har på deg utelukk-det-negative/humane-brillene dine. Selv om de er fine, og kosta masse penger, gjør de ikke større nytte for seg. Selv om en dude eller fem får 100 kroner mer i lomma en uke fordi bestemora di har 3 pelskåper, gjør ikke det dyrenes plager noe mindre tilstedeværende. Det du sa om at "Jeg ser ikke noe annet problem med frittgående kontra terroriserte høns bortsett fra at firttgående høns sine egg smaker litt bedre." (Noe sånt..) Vel, du glemmer jo en finfin faktor, da.. Hønsa som ikke er frittgående lever i totalt uhønselige forhold, og det faktum at du overser den påtrengende tanken viser litt av hvordan du tenker om andre ting i hverdagen under andre temaer.

Men nok om det. Jeg vil helst ikke vri denne tråden om til noe annet enn det den var ment for, så ingen trenger å kommentere dette.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Fy ******, selvfølgelig er vi IMOT pelskåper. JoachimR, det er kanskje ikke så digg å bli gasset i hjel selv om det er en smule bedre enn å bli flådd? Uff, nei, sløsing av ressurser og dyreplaging. Dessuten ser pels helt forjævlig ut. :cry:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Sløsing av ressurser?

Dyrker man ikke disse dyrene til dette?

Dyrker man ikke høns og kylling på samme måte for å lage mat ut av de?

Det er akkurat det samme...

 

Mennesker lager et kunstig antall av disse dyrene som ikke ville forekommet naturlig, og dermed er det ingenting galt med at man bruker de som det de er, ressurser...

 

Det som ikke er riktig er å gå å jakta på dyr for å bruke pelsen deres, da skal man i det minste også bruke kjøttet, sånn som "indianerene" har lært oss å gjøre.

 

Men om det handler om kunstig oppdrett av slike dyr for dette formålet, er det ingenting å snakke om.

 

Akkurat som man dyrker grønnsaker på svære åkere, som naturlig alle ville skjedd, gjør man det samme med dyr.

 

Vi skaper, vi bruker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Høns har ikke sjel.

 

Mennesker har sjel.

Sikker på det?

Tror det handler mer om hjerne-størrelse og kompleksitet...

 

Hvis du ødelegger store deler av hjernen til en person, kommer de til å ha like mye "sjel" som en høns, det skal jeg love deg. Enda mindre i grunn.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jakker med ekte pels er like ille. Vet ikke om Canada Goose har ekte pels, men tviler. Isåfall skal jeg ødelegge alle jakkene på skolen min.

Så du vil altså ødelegge ressurser?

Sånn at de folkene går og kjøper enda en til kåpe, sånn at enda fler dyr dør?

OK. Opp til deg. ;)

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Oi, det tenkte jeg ikke på.. *ta tilbake ønsket* Vil jo ikke at de skal kjøpe ENDA flere... Bra poeng :yes:

 

Joachim, sau trenger jo ikke ta skade av at man tar ulla da.. Hvis man gjør det på en skikkelig måte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...