Gå til innhold

[Løst] Trygt å bruke Cooler Master Hyper 212 Evo vifteløs (midlertidig) med Intel Core i5-4460?


Laserbeam

Anbefalte innlegg

Vifta på min Cooler Master Hyper 212 Evo er defekt. Har bestilt ny PWM vifte (120x120x25), helt samme dimensjoner som den forrige, og ganske gode kjølegenskaper.

 

Bare startet maskinen for morro skyld, satte biosen til å ignorere CPU vifta, da det er ingen koblet til, og skulle bare sjekke temperaturen på CPU. Håpet var at den hadde klokket seg ned til 1-2 Ghz for å ikke bli for varm. Men jaggu var den ikke på den vanlige 3.2 Ghz. :O

 

Så var det bare å laste ned HWMonitor og MSI Afterburner for å sjekke temperaturer. Ganske snille temperaturer til å kjøre passivt. Kjørte bare en kort Prime95 for å få opp temp litt (1 min). Og den gikk "kun" opp til 60c. Idle er på rundt 43c.

 

Men jeg tror ikke at jeg skal fyre opp The Witcher 3 for å si det sånn, det vil jeg ikke ta sjansen på.

Men andre spill som ikke er så sulten på CPU-kraft burde vel gå helt fint, til den nye vifta kommer i posten?

 

 

 

USBh2La.jpg

 

 

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte The Witcher 3 i rundt 1 time i går. Temperaturen ble ikke høyre enn rundt 66c. 212 Evo passivt er faktisk mer effektiv enn kjøleren som fulgte med, med den kjøleren så er temp ligget på rundt 78c når jeg har spilt The Witcher 3.

Men ny vifte har blitt sendt, bare håper jeg er i god nok form når det kommer, så jeg får montert den så fort som mulig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...