Gå til innhold

Oppgradering av spill-PC, 6000,-.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger å få oppgradert min gaaaamle spill-PC, den har holdt relatvit greit til mitt nøkterne bruk fram til nå, men jeg ser at det er en del nye og kommende spill jeg har lyst på som den ikke vil takle på minimum en gang (feks Civilization 6 og Battlefield 1).

 

Jeg kjøpte nylig nytt 1070 skjermkort, så det trenger ikke oppgradering.

 

Dette er hva jeg har nå:

Her er det CPU-en som er flaskehalsen regner jeg med, og da må jeg vel også bytte ut hovedkort og minne. Men kan jeg beholde strømforsyning, kabinett og prosessor-kjøler?

Har også installert OEM windows 7, oppgradert til 10, på ssd-en. Må jeg kjøpe ny windows eller kan jeg benytte samme installasjon?

 

 

Ser at komplett har diverse oppgraderingspakker, som feks denne. Anser dere det som et godt kjøp, eller finnes det bedre alternativer?

 

Ønsker selvfølgelig å få mest mulig ut av pengene, og tar i mot alle forslag med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk: Haswell's C6/C7

eller du kan deaktivere dvalemodus.

 

Har du lga 115x sett kan du bruke kjøleren ja.

Du burde bytte PSU med tanke på 80plus gold (EVGA) er langt mere effektiv og stillegående.

Men uansett kan du bruke PSU ennå en stund ville ikke overklokkes så mye i så fall.

 

Du trenger muligens ny OEM nøkkel, eller du kan droppe å aktivere å håpe ikke microsoft velger å fjerne muligheten å ha uaktivert windows lisens uten problemer i lengere tid. Du bør reinstallere da driverne til gammelt maskinvare aldri bli fjernet ellers kan spill\programmer begynne å henge seg opp eller du får problemet etterhvert selv etter windows 8.1 er det mindre problemet en eldre operativsystemer.

 

Kanskje vurdere i5 7600k om du kan vente noen månder?

16 GB ram bør du vurdere idag da 8 GB er litt lite ofte minstekrav i spill i dag.

 

Skal du ha ny kjøler bør du heller gå for coolermaster 212 evo eller Noctua NH-D15.

Da kun sistnevnte noctua er særlig oppgradering for deg, ellers bør du beholde den du har nå.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Om du har 10k i hardware burde du absolutt kjøpe ny strømforsyning i samme slengen. Ryker psuen er sjansen stor for at hele pcen går til faen samtidig.

 

Windowslisensen bruker å følge med hovedkortet, og ikke harddisken. Så her må du nok spytte ut noen lapper i en ny lisens. Sjekk kinguin.net (de selger billige koder til 250kr++)

 

Gå for værtfall 16GB som LMH sier, og så høy frekvens som mulig.

 

---

 

Noe ala dette? Avhenger av at du finner OSnøkkel billig da hvis du skal komme innafor 6k

Endret av Nlklas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for gode råd, eksemplet ditt ser veldig bra ut Niklas, tar nok å utgangspunkt i det! Blir helt klart å investere i ny psu og mer ram også. Og når jeg tenker meg om så er det jo da brått bare kabinett og harddisk som skiller dette fra å bli en helt ny pc. Kan hende budsjettet plutselig sprekker litt til ja... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...