Gå til innhold

Chromecast problemer


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Koblet opp en Chromecast på en Sony tv i stua som manglet støtte for Netflix.

Etter at Chromecasten ble koblet opp har jeg hatt en del problemer med streaming funksjonen mellom min Samsung tv og telefon. Telefonen prøver alltid først å koble seg til Chromecasten uten at jeg får mulighet til å velge Samsung tven, og må gjerne prøve 3-4 ganger før den vil koble seg opp. 

 

Så kommer vi til den litt mere irriterende delen. Sony tven støtter jo selvfølgelig HDMI-CEC som gjør at Chromecasten da har fritt spillerom til å skru på tven når den ønsker, noe den da selvfølgelig gjør hver gang telefonen min prøver å koble seg til. Den er selvfølgelig ikke smart nok til å skru av Sony tven igjen når jeg endelig får byttet over til å streame til korrekt enhet og som resultat blir da Sony tven stående på til jeg manuelt skrur den av igjen. 

 

Har kikket igjennom diverse instillinger på telefonen, men finner ingen måte å velge default enhet, eventuelt en mulighet til å blokkere Chromecasten.

 

Alle tips til hvordan jeg får løst dette på mottas med takk  :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Hei.

 

Koblet opp en Chromecast på en Sony tv i stua som manglet støtte for Netflix.

Etter at Chromecasten ble koblet opp har jeg hatt en del problemer med streaming funksjonen mellom min Samsung tv og telefon. Telefonen prøver alltid først å koble seg til Chromecasten uten at jeg får mulighet til å velge Samsung tven, og må gjerne prøve 3-4 ganger før den vil koble seg opp. 

 

Så kommer vi til den litt mere irriterende delen. Sony tven støtter jo selvfølgelig HDMI-CEC som gjør at Chromecasten da har fritt spillerom til å skru på tven når den ønsker, noe den da selvfølgelig gjør hver gang telefonen min prøver å koble seg til. Den er selvfølgelig ikke smart nok til å skru av Sony tven igjen når jeg endelig får byttet over til å streame til korrekt enhet og som resultat blir da Sony tven stående på til jeg manuelt skrur den av igjen. 

 

Har kikket igjennom diverse instillinger på telefonen, men finner ingen måte å velge default enhet, eventuelt en mulighet til å blokkere Chromecasten.

 

Alle tips til hvordan jeg får løst dette på mottas med takk  :p

Jeg hadde også problemer med chromecast, den frøs og tok mange forsøk på å starte opp stream, andre ganger ville den ikke starte streaming i det hele tatt. Jeg bare sluttet å trekke ut kontakten til den. Men likevel får jeg frys og treg start av streaming. Jeg fant akkurat ut at min AppleTV 3. generasjon har app for tv2sumo så jeg bruker den i stedet, virker mye mer stabil enn chromecast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...