Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Kjøpt meg ny sykkel (636 ZX-6r)


Kyca

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig kjøpt meg motorsykkel og det er veldig lenge siden sist. Så jeg trenger litt hjelp om diverse vedlikehold osv.

Sykkelen jeg har kjøpt er en 06'mod Kawasaki Ninja 636 ZX6r.

Jeg lurer på hvilken motorolje jeg burde benytte, når jeg skal bytte og hvor langt jeg kan kjøre før jeg må bytte igjen.

Ellers diverse annet vedlikehold, derav vårsjekk osv. 

 

Forøvrig så har sykkelen effektanlegg og andre detaljer som er fine. 

 

Bare kom med generelle råd, tips til ting å sjekke osv.

 

 

post-316037-0-89956500-1475677121_thumb.jpg

post-316037-0-69318500-1475677123_thumb.jpg

post-316037-0-38937000-1475677125_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Stikk ned til Eik-senteret bak Rema på eikli og handle olje og filter der. Er en fyr som heter Espen Støen der som er eneste sertifiserte MC-mekaniker i området. Han vet hvilke filter og olje du skal ha. Han skifter også for deg om du ønsker. Jeg byttet på min R6 i fjor høst, kom på ca 1500,- mener jeg å huske inkl. Jobb og deler.

Jeg pleier å bytte selv enten på høst før vinterlagringen, eller på våren. Det du da evt trenger er en filternøkkel om du har pipesett.
F.eks denne.  
 

Ellers: Rengjør godt, kjede, drev alt som er. Ny smøring, fjern bremsestøv kan være lurt. Fyll tanken stapp full for å unngå kondens før bortsetting. Enkel overgang av lys, vesker, dekk og dempere for å se at alt er som det skal på våren så er det tut og kjør :w00t:  

Hilsen naboen på andre siden  :laugh:

Lenke til kommentar

Stikk ned til Eik-senteret bak Rema på eikli og handle olje og filter der. Er en fyr som heter Espen Støen der som er eneste sertifiserte MC-mekaniker i området. Han vet hvilke filter og olje du skal ha. Han skifter også for deg om du ønsker. Jeg byttet på min R6 i fjor høst, kom på ca 1500,- mener jeg å huske inkl. Jobb og deler.

 

Jeg pleier å bytte selv enten på høst før vinterlagringen, eller på våren. Det du da evt trenger er en filternøkkel om du har pipesett.

F.eks denne.  

 

Ellers: Rengjør godt, kjede, drev alt som er. Ny smøring, fjern bremsestøv kan være lurt. Fyll tanken stapp full for å unngå kondens før bortsetting. Enkel overgang av lys, vesker, dekk og dempere for å se at alt er som det skal på våren så er det tut og kjør :w00t:  

Hilsen naboen på andre siden  :laugh:

 

Tusen takk for svar! :)

 

Da tar jeg nok turen ned dit på våren for å bytte. Så slipper jeg å "mekke" selv med bytte av filter og olje. + Slipper å kjøpe filternøkkel!  :wee:

Tok en grundig svamp vask m høytrykksspyler så rein og fin er den. Da det kommer til smøring osv tenker jeg at jeg tar dette før kjøring til våren.

 

Takk for hjelpa min nabo med R6 :)

 

Mvh

Ninja naboen :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...