Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjørte på bil uten skilt


Makka93

Anbefalte innlegg

. Hadde en venn som var på besøk hos meg å han var litt uheldig i girvalget å kjørte på bilen min som står utenfor verkstedet klar til å bli reparert. Den er ikke EU godkjent å har ikke skilter på . Så lurte jeg på . Han som ødelagt bilen temmelig godt hadde full kasko på sin bil . Dekker dette da min bil ? Selvom det ikke er skilter på min bil ?

Endret av Makka93
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du og kompisen din kan komme til en enighet om skadebeløp er jo det aller beste for begge parter. ellers, er det allikevel nødt til å skrive en skademelding og sende inn til hans forsikringselskap. 

 

Om du har/hadde en forsikringselskap som bilen hadde et forsikringpolisnr hos tidligere, så kan det også være lurt å sende dem en skademelding. 

 

Jeg hadde en sommerbil avskiltet men som jeg allikevel hadde forsikring på og skulle lagre over vinteren, hvor leietager var litt uheldig og skadet lakken, her ble det sak mellom forsikringselskapet og han ivaretatt. skal sies jeg tok også informerte før skaden skjedde, hvor bilen vare lagret vis tilfellet skulle være ute.

Lenke til kommentar

Det er irrelevant så lenge det han som er skyldig. Saken hadde vært en helt annen om det var deg, som er uten forsikring, som gjorde skade på hans bil. 

 

Tenk på det på en annen måte: Du er ute å kjører i en forsikret bil og kjører ned en person som ikke har personforsikring. Siden du var skyldig vil din forsikring dekke personens skade selv om ikke han hadde forsikret seg selv ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...