Gjest Slettet+512 Skrevet 29. september 2016 Skrevet 29. september 2016 Hei. Kjøpte denne TV-en hos Komplett for et par dager siden og merket kjapt at det var noe galt med bildet. Det er starter i venstre side og brer seg 30 cm utover - her er det veldig mørkt. Så kommer det enda et felt på 30 cm (i hele TV-ens høyde) som er ekstra lyst, så går det over til normalt resten av TV-en. Snakket med Komplett, men de hadde aldri hørt om dette før. Jeg har prøvd å Google meg ihjel uten hell. Legger ved et bilde som viser. Noen som har peiling på hva som eventuelt kan være galt? Komplett tilbydde meg fratrekk i prisen, men jeg betaler ikke for noe som ikke fungerer som det skal! https://www.komplett.no/product/884927/tv-lyd-bilde/tv/tv-er/samsung-65-uhd-led-smart-tv-ue65ku6405#
Gavekort Skrevet 29. september 2016 Skrevet 29. september 2016 Dette er klart en DOA reklamasjonssak, så returner varen så fort du klarer. Det kan være at diffuseren bak panelet har fått seg en smell under transport, eller så kan det være dioder/elektronikk i bakgrunnsbelysningen som har blitt defekt. Det kalles for "backlight bleed". 1
Gjest Slettet+512 Skrevet 29. september 2016 Skrevet 29. september 2016 Ja, er backlight bleed jeg tror det er, men var litt usikker siden jeg ikke finner lignende eksempel hvor det omfatter et så stort område. Venter fortsatt på svar fra Komplett ang. bildene jeg sendte (bl.a det jeg la ut her). Verste er vel at jeg allerede har kvittet meg med emballasjen, så retur vil bli trasig med mindre de sender en ny TV hit først, så jeg får sendt den gamle i retur. Vil dette være en mulig løsning eller må jeg finne tak i en ny emballasje?
Gavekort Skrevet 29. september 2016 Skrevet 29. september 2016 Du kan levere retur på pickup points om det er mer gunstig. Jeg tviler på at de vil sende deg en ny TV før du har returnert den gamle, men det skader ikke å snakke med de, så har kanskje Komplett forslag til gode løsninger på problemet ditt. 1
Gjest Slettet+512 Skrevet 29. september 2016 Skrevet 29. september 2016 Hehe, bor 7 timer unna nærmeste pick up point, så blir nok mer gunstig å skaffe ny emballasje. Ja, satser på at de har noe klokt å komme med når de svarer, men blir litt utålmodig når man har kjøpt seg noe som ikke fungerer som det skal. Takk for hjelpen Gavekort!
Gjest Slettet+512 Skrevet 25. desember 2016 Skrevet 25. desember 2016 Hei, veldig sent svar, men det ordnet seg med retur, fikk pengene tilbake etter en ukes tid. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå