Gå til innhold

Bøyer returfolkene cpu pins for ødelegge for folk ?


Anbefalte innlegg

En litt utrolig historie her jeg har opplevd.

For 3 måneder kjøpte jeg PC til 25 k, GTX 1080 og mye snadder.

 

Men det viste seg fort at hovedkortet ikke leste rammen, så sendte hovedkortet i retur. Fikk svar om at cpu pins var ødelagt og jeg fikk derfor ikke pengene igjen, så da kjøpte jeg nytt hovedkort. på dette kortet var det en feil på PCI E slotten. Testet alle komponenter på annet kort der de virket. Jeg sendte så inn dette kortet også, og fikk svar at cpu pins var bøyd og at jeg ikke fikk igjen penger her heller. Dette var fra CDON.com, jeg satt cpu protection på før jeg sendte inn, og cpuen funket på begge kort. Hvordan i huleste er dette mulig ? Har nå brukt 4500 på noe som skulle kostet meg 1500..

Endret av Roleren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Som Nizzen skriver er det vanskelig for andre å gjøre seg opp en mening uten bilder.

Har du bedt "returfolka" hos CDON å sende deg ett "bildebevis"? Så kan du laste det opp her så kan vi se.

Det er fort gjort å skade den skjøre sokkelen på Intel hk (siden de begynte med dette med LGA775), men smart av Intel som lot hk-produsentene ta problemet med de som absolutt ikke bør montere noe selv.

For det er neste spørsmål:

Bygger du ofte system? Har du satt sammen mange "rigger"?
For de av oss som har satt sammen hundrevis så hender slike uhell en og annen gang.
Mener å huske jeg har bøyd pinner på ett par/tre CPU'er (AMD og Intel) samt skadet en sokkel (LGA775) siden jeg begynte å tukle med dette på 90-tallet.. I de fleste tilfelle lar det seg bøye tilbake/fikse, men brekte pinner er litt verre.

:)

Ellers tror jeg nok emnetittelen din virker litt mot sin hensikt.

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...