Gå til innhold

Seriøse problemer med Radeon & XP ?


Kvinnorna

Anbefalte innlegg

Jeg har et rart problem med en maskin her på jobben..

 

Med en gang jeg legger inn skjermkort driverne får jeg bare problemer med maskinen...feilmeldinger som dette kommer:

"Windows- Delayed write failed"

" Windows was unable to save all the data for file C:\$MFT. The data has been lost. This error may be caused by a failure of your computer hardware or network connection."

 

Har ALDRI vært borti liggnende, og vil spør her før jeg går skikkelig til verks for å finne ut hva som er galt.

 

Maskin spesifikasjoner:

 

Connect 3d Radeon 9200

aopen Ax4bs-v hovedkort

Windows XP SP1 kjørt windows update

512 RAM

NTFS Filsystem

 

Det "må" være skjermkort driverne, for problemet oppstår med en gang jeg legger de inn.. Prøvde først de nyeste driverne; 3.9. Så original driverne som fulgte med, var vel 6.1

Har prøvd å legge inn XP på nyttt 2 ganger, men uten hell

 

Håper noen kan hjelpe meg! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilmeldingen går på at XP ikke klarer å lagre filsystem-data til disk (MFT er Master File Table). Delayed Write er jo at XP forsinker skriving til disk for å øke ytelsen. Pussig nok opplevde jeg også denne feilen en gang mens jeg testet et 9800SE AIW kort. Skjedde dette i forbindelse med at du bootet / tok en shutdown?

 

Merk også at det er ihvertfall én hotfix patch til 3.9 driverne - de fikser noe ifm. Call of Duty spillet men muligens også andre ting. Verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Feilmeldingen går på at XP ikke klarer å lagre filsystem-data til disk (MFT er Master File Table). Delayed Write er jo at XP forsinker skriving til disk for å øke ytelsen. Pussig nok opplevde jeg også denne feilen en gang mens jeg testet et 9800SE AIW kort. Skjedde dette i forbindelse med at du bootet / tok en shutdown?

 

Merk også at det er ihvertfall én hotfix patch til 3.9 driverne - de fikser noe ifm. Call of Duty spillet men muligens også andre ting. Verdt et forsøk.

Det kommer med en gang jeg starter windows..

 

Skal prøve med den hotfixen!

Lenke til kommentar

Ja feilmeldingen kommer når du starter Windows, fordi -da- oppdager systemet at det ikke ble ferdig med å skrive MFT tabellen til disk. NTFS er et journaling filsystem, som betyr at alle skriver til disk blir loggført. Når så systemet starter, kan det sjekke loggen og se at det er enkelte ting som ikke ble skrevet til disk helt vellykket.

 

Så etter en ikke-vellykket shutdown kan du få en slik feilmelding når du starter opp igjen.

Lenke til kommentar

Sprøtt! Fikk dette problemet selv i går da jeg installerte 2 nye disker på en separat IDE kontroller. Men feilmeldingen kommer på den disken som har stått alene på kontrolleren hele tiden. Har ikke hatt denne feilmeldingen før, så jeg tviler sterkt på at det har noe med Radeon kortet mitt å gjøre.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...