Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lenge tenkt på å begynne med pudderkjøring i urørt snø på fjellet. Jeg har siden liten gutt vært flink på ski, og står på ski jevnlig når det er sesong for det. Jeg har skredkurs, men ikke toppturkurs og har alt man trenger av sikkerhetsutstyr og bekledning, men jeg lurte på om det var noen vise "eksperter" der ute som kunne komme med noen forslag til ski og sko for en nybegynner? Jeg er ute etter utstyr jeg kan starte med og heller oppgradere til noe bedre til senere bruk. Vil teste ut hvor ofte og hvor mye jeg går før jeg investerer i noe dyrere. Er litt tidlig på sesongen til å se i butikkene, men jeg prøver lykken allikevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt utstyr er kostbart.

Jeg vil anbefale å sjekke fjorårets utstyr på salg.

Vekt er jo ett viktig poeng når det kommer til toppturutstyr, det skal jo gjerne veie minst mulig og fortsatt være robust.

Personlig gikk jeg for en dynafit løsning på støvler og bindinger etter tips fra en kompis. 

Jeg kjøpte mitt før påsken i fjor, alt på rabatt hos sportsnett. 

 

Det er steder som leier ut toppturutstyr også, du kan vurdere å sjekke ut det før du investerer.

 

Skal se om jeg får tak i det fjell og vidde for jeg er ikke noe erfaren gåer jeg heller, gikk bare ett par turer ved Mysusæter i påsken. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...