Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget PC vil ikke starte på første forsøk


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem:

Nå jeg starter PC'n om morgenen, går den til windows 10 logoen (load screen), også slår den seg av.
Prøver jeg igjen, starter den opp helt fint. Dette skjer alltid etter PC'n har vært av lenge (som feks over natta).

 

BIOS er oppdatert til siste versjon.

Hovedkort: Gigabyte z170-gaming

grafikk: NVIDIA GeForce GTX 1070

psu: 750W

prosessor: intel i5 6600k
ram: Crucial Ballistix Sport DDR4 16GB
 
Noen som har noen forslag på løsning?
Endret av TangoSierra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om dette hjelper:

 

The solution, for me at least, was very simple and required a simple config option to be unticked.

In Control Panel -> Hardware and Sound -> Power Options -> Choose what the power buttons do, then under the Shutdown settings section, Untick the "Turn on fast startup (recommended)".

That's it!  Apparently this setting is only used after a shutdown, so that is why after pressing the restart button it boots ok.

 

Hentet fra MS forum.

Lenke til kommentar

 

Se om dette hjelper:

 

The solution, for me at least, was very simple and required a simple config option to be unticked.

In Control Panel -> Hardware and Sound -> Power Options -> Choose what the power buttons do, then under the Shutdown settings section, Untick the "Turn on fast startup (recommended)".

That's it!  Apparently this setting is only used after a shutdown, so that is why after pressing the restart button it boots ok.

 

Hentet fra MS forum.

 

Det ser ut som at det hjalp! Takk Kyrre! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...