Gå til innhold

Gammel PC -> "ny HD" som ikke blir detektert.


mnesby

Anbefalte innlegg

Sitter her med min gamle Pentium Pro 200 og skal ta en liten oppgradering.

 

Dette er en Dell Dimension XPS Pro 200n. Har installert siste Bios (fra Dell A06). Når jeg skal sette inn HD nr 2, en virksom Quantum Fireball på 10,2 GB, blir ikke denne detektert av Biosen. Hverken når jeg setter den som master eller slave på henholdsvis IDE1 eller IDE2. Er det noen som har gode forslag til løsning tar jeg gjerne i mot tips. Har nå satt inn en 3.2 GB IBM som master og installert operativsystemet på, så maskinen er forså vidt oppe å går. Hadde tenkt å bruke den til en internettmasin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å hente et program som "finner" store disker for deg på gamle systemer. Hadde en P200MMX som jeg hadde en 17gig disk på.

 

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/dow...tm#Installation

 

Last ned disk manager 2000, denne er for IBM, men det er ikke de som laget programmet (husker ikke hvem) så det skal funke på annet enn IBM disker. (Installerte en IBM disk med Fujitus sin, så det skulle ikke være no problem, lurer på om selskapet heter ontrack? Er usikker)

 

Fungerer som en boot disk som setter opp, formaterer og partisjonerer disken for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...