Gå til innhold

Get Box II og Bridgeproblemer


Chivas

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Get Box II som jeg har satt opp som Bridge og koblet en ASUS RT-AC3200

router til denne.

 

I  nettverket synes både de 3 båndene til ASUS'en og de trådløse 2,4 ghz og 5 ghz båndene til GB II - hvor en og annen duppeditt kobler seg til GB II-båndene.

 

Skjønner egentlig ingenting, for når jeg går inn i oppsettet på GB II ser jeg at Bridgemode er aktivert (utgang nummer 1), samt at de trådløse 2,4 og 5 båndene er deaktivert!??

 

Det er vel ikke slik det skal være?

 

 

Så ett par spørsmål til i samme slengen:

- Når jeg sjekker på mobilen med wifi-analyser ser jeg at jeg får sterkest signaler fra GB II og IKKE fra ASUS'en (wtf??) GB II står plassert gjemt inne i en tv-benk med masse duppeditter omkring, mens ASUS'en står plassert fritt og høyt oppe i rommet og av hva jeg forstår gunstig plassert. Hvordan kan dette være mulig?

 

- Har 250/20 linje og på laptopen min rapporterer Speedtest over 200Mbit på det trådløse som må være godkjent, mens på min stasjonære som er kablet rett inn i GB II får jeg kun maks 20Mbit (wtf??), så det er flere ting her som jeg synes er meget merkelig!

 

 

Vel, tenker dette holder i første omgang ;)

 

Takker for alle svar!

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kontaktet Get og de oppdaterte programvaren (hos de kunne de ikke se at bridge var aktivert selvom det sto så her).

 

Etter dette har jeg fått ny fancy programvare, virkende bridge og 250mbit ned på kablet :)

 

Slik det er koblet nå, står kabel fra stasjonær inn i Get boxen - og ikke i router.

 

 

Så er det bare å lure på hvorfor Get boksen viser bedre signaler enn Asus'en som liksom skal være en av de beste :hmm: - tidligere hadde jeg en Linksys E4200 og jeg kan faktisk ikke merke noen bedring på signalstyrke. I noen rom har jeg faktisk dårligere signal!

 

Hvis noen lurer så har jeg satt båndene på kanaler med minst nabolagstrafikk.

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

Dersom GET-boksen står i bridge mode, skal KUN routeren din kobles i GET-boksen, og alt annet til routeren. Bridge mode slår av routing, så dersom du kobler en PC direkte til GET-boksen, vil denne PCen få en offisiell IP-adresse, og vil være koblet direkte til internett uten den sikkerheten som routeren og firewall i denne gir deg. Hastigheten skal være den samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...