Gå til innhold

Capgemini kvitter seg med sin prisbelønte norgessjef


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Toppsjefer lever som kjent utrygt. Og som vi her ser eksempel paa saa er mange ganger en mann som trengs for at et selskap skal vokse...

 

Lever de så utrygt? Ser ut som de fleste ganske lett holder seg i arbeid.

 

AtW

 

Toppsjefer ryker gjerne på dagen. De får selvfølgelig en fin sluttpakke. Den tidligere adm.dir (i selskapet jeg jobber) i har ikke fått seg en like spennede og godt betalt jobb. Er begrenset hvor mange norske selskaper som blar opp 7 mill. kr i året for en CEO. Norske toppledere er heller ikke spesielt attraktive i utlandet. Vet for øvrig om to andre ledere (nivå tre) som fikk sparken pga. eierskifte, og heller ikke har fått seg like godt betalte (2 mill. kr+) og relevante jobber.

Lenke til kommentar

 

 

Toppsjefer lever som kjent utrygt. Og som vi her ser eksempel paa saa er mange ganger en mann som trengs for at et selskap skal vokse...

 

Lever de så utrygt? Ser ut som de fleste ganske lett holder seg i arbeid.

 

AtW

 

Toppsjefer ryker gjerne på dagen. De får selvfølgelig en fin sluttpakke. Den tidligere adm.dir (i selskapet jeg jobber) i har ikke fått seg en like spennede og godt betalt jobb. Er begrenset hvor mange norske selskaper som blar opp 7 mill. kr i året for en CEO. Norske toppledere er heller ikke spesielt attraktive i utlandet. Vet for øvrig om to andre ledere (nivå tre) som fikk sparken pga. eierskifte, og heller ikke har fått seg like godt betalte (2 mill. kr+) og relevante jobber.

 

 

Er det et utrygt liv å ikke få en millionlønn lett? Utrygt i forhold til hvem?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Toppsjefer lever som kjent utrygt. Og som vi her ser eksempel paa saa er mange ganger en mann som trengs for at et selskap skal vokse...

 

 

Lever de så utrygt? Ser ut som de fleste ganske lett holder seg i arbeid.

 

AtW

Toppsjefer ryker gjerne på dagen. De får selvfølgelig en fin sluttpakke. Den tidligere adm.dir (i selskapet jeg jobber) i har ikke fått seg en like spennede og godt betalt jobb. Er begrenset hvor mange norske selskaper som blar opp 7 mill. kr i året for en CEO. Norske toppledere er heller ikke spesielt attraktive i utlandet. Vet for øvrig om to andre ledere (nivå tre) som fikk sparken pga. eierskifte, og heller ikke har fått seg like godt betalte (2 mill. kr+) og relevante jobber.

 

Er det et utrygt liv å ikke få en millionlønn lett? Utrygt i forhold til hvem?

 

AtW

Jeg synes ikke synd på de, men det er heller ikke slik at godt betalte og relevante toppjobber vokser på trær. Det vil si at man ikke nødvendigvis kan forvente samme lønn og ansvar om man får fyken. Toppjobber er helt klart mer utrygge, og slik bør det også være. Bare i løpet av de to siste årene har minst ti toppledere måtte gå i selskapet jeg jobbet for. Det skyldes ikke alltid manglende resultater, og da kan det føles bittert for de som får fyken.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...