Gå til innhold

ExcalibuR Radeon 8500LE...


RillaNon

Anbefalte innlegg

Fikk endelig Radeon 8500LE kortet fra Topline i dag...(bare 3 uker etter at jeg skulle ha fått det! )

 

Har sjekket kortet med powerstrip, og GPU'en kjører på 274,5MHz..

 

Men det jeg lurer på er om noen vet om en side som har mere info om dette kortet? BTW kortet er faktisk sort :wink: ikke samme kjedelige grønn fargen i alle fall!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-26 19:58, RillaNon skrev:

Takk for svar..


Ser at Hardware hadde en artikkel om dette kortet

(ExcalibuR Radeon 8500), der det står at dette skal være ett nytt Radeon 8500 kort. Men da er det jo litt rart at det ikke står om dette på
..

eller er det bare jeg som er litt rar?


Forresten...har du overklokket kortet ditt?


 

Det er en LE versjon med 275/550 som vi siktet til her og at det kommer en XT versjon med 300/600.

 

Har ikke klokket kortet selv, men vet om et par andre som kjører 300/600 uten problemer. Ligger en bios på reactorcritical.com tror jeg til 300/600 men det ødelegger garanti osv selvsagt...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-26 19:58, RillaNon skrev:

Takk for svar..


Ser at Hardware hadde en artikkel om dette kortet

(ExcalibuR Radeon 8500), der det står at dette skal være ett nytt Radeon 8500 kort. Men da er det jo litt rart at det ikke står om dette på
..

eller er det bare jeg som er litt rar?


Forresten...har du overklokket kortet ditt?


 

Jeg finner ikke denne artikkelen jeg...

 

Hadde du giddi å posta linken tiln?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har noen sjekket at Dac'n på dette kortet faktisk kjører på 400 som den skal, og ikke 350? Har lest om et par tilfeller hvor dette har forekomemt.. Fint med noen tilbakemeldinger, Du finner forresten det under driver-instillinger. Det opplyses fra Ati at det skal være 400MHz Dac. Jeg sjekket dette på et kort fra Ati, det kjørte DAC på 350Mhz. Noen forslag til hva det kan skyldes...?

 

[ Denne Melding var redigert av: eirik_bk på 2002-03-22 20:54 ]

Lenke til kommentar

Grunnen til at det står 350MHz DAC tror jeg er et windows problem, DAC'en er jo integrert på chip'en så jeg tviler på at det finnes forskjellige modeller der!

 

I de nyeste driverne fra ATI tror jeg det bare står "internal DAC" og ikke noe MHz i det hele tatt - for å unngå forvirring!

 

Når det gjelder link til produsent så tror jeg ikke enmic er den rette produsenten, ihvertfall ser ikke kortet mitt slik ut - de har et kort som heter Excalibur og det kjører 275 på 4ns ram - slik som kortene til Topline. Men HIS lager garantert disse kortene http://www.hightech.com.hk/html/index.html

_________________

AMD XP 1800+

MSI K7T266 Pro2-RU Mobo

ATI 8500 (OEM 275/275)

256 MB DDR Ram CL2

IBM 60Gig ATA 100

Pioneer 6x DVD Slotin

Yamaha CDRW 4416e

Hercules F2 Soundcard

CNET NIC

Pinnacle PCTV Rave

 

WindowsXP

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Insomnis på 2002-03-23 13:15 ]

Lenke til kommentar

Hvis du er pyse, hva er jeg da - jeg har INGEN planer om å røre klokkeinstillinger på dette kortet i det hele tatt. 4NS som kjører 275 er mer enn nok for meg (ettersom 4NS teoretisk makser ut på 250) Hos de fleste andre leverandører så har selv kortene som kjører 250 3.6NS ram !!

 

Jeg er glad så lenge dette kortet funkerer som det skal!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-24 14:59, Insomnis skrev:

Hvis du er pyse, hva er jeg da - jeg har INGEN planer om å røre klokkeinstillinger på dette kortet i det hele tatt. 4NS som kjører 275 er mer enn nok for meg (ettersom 4NS teoretisk makser ut på 250) Hos de fleste andre leverandører så har selv kortene som kjører 250 3.6NS ram !!


Jeg er glad så lenge dette kortet funkerer som det skal!



 

En god innstilling ! - :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...