Gå til innhold

Har blitt HACKET - Vet hackerens IP addresse - What to do?


1EDA70

Anbefalte innlegg

Siden jeg akkurat har startet på skolen igjen, så har jeg også på forhånd opprettet en liten webside, der jeg kan laste opp viktige dokumenter for skolearbeid. Så lenge det har vart har jeg funnet dette svært praktisk. Jeg har hatt relativt dårlig tid til å opprette denne websiden, og derfor ikke beskyttet passordet med hjelp av en database...Hva jeg heller gjorde var å midlertidig lagre passordet i en variabel, slik at personer som ikke "kan" så mye om datamaskiner skal unngå å besøke websiden. p.g.a dårlig tid, så hadde jeg heller planlagt å opprette en database senere, når jeg eventuelt har litt bedre tid...Derfor lot jeg det være...Så altså, sikkerheten på det nettstedet var helt forferdelig. Siden sikkerheten var helt forferdelig, så valgte jeg å "holde et øye" med trafikken på nettsiden; Og derfor kom til konklusjon om at det beste var å logge IP addressen til alle besøkene....Etter noen dager, så var det tydeligvis en person som hadde besøkt nettstedet, men jeg valgte å holde meg rolig midlertidig, fordi den personen hadde ikke kommet seg inn på "hoved-siden" enda. (Han besøkte bare front-siden, og for å komme inn på hoved-siden så må man ha et spesielt passord.), Etter den hendelse, så begynte jeg å overvåke websiden nøye....Veldig nøye... Etterhvert som dagene gikk, så la jeg merke til at den ip addressen dukket stadig opp, og før jeg visste ordet av det, så hadde "vedkommende" kommet inn på hovedsiden! Jeg var ikke spesielt sjokkert, fordi med så dårlig sikkerhet må jeg forvente at slikt kan skje...Uansett, i løpet av den tiden nettstedet var oppe, så postet jeg "middels-private" filer...

 

Bare for å nevne det, denne IP addressen er fra Norge, og altså ikke fra utlandet...Og selvom jeg hadde forferdelig dårlig sikkerhet på den websiden, så er det likevel en inntrengelse på andres "eiendom" og "privatliv". Siden jeg har IP addressen til "vedkommende", og i tillegg vet at addressen kommer fra Norge, er det en måte å rapportere dette på? Og hva skal jeg egentlig gjøre i denne situasjonen? Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...