Gå til innhold

Oppgradere CPU/RAM/HK for rundt 4000,-


Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt et RX 480, men fant fort ut at CPU (phenom X6 t1055) ikke henger helt med i svingene lengre den heller.

 

Så da trenger jeg ny CPU. Og dermed nytt HK og RAM sannsynligvis? Så jeg lurer på om dette er det beste jeg får til prisen? https://www.komplett.no/product/783615/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-intel-core-i5-6600k

 

Jeg tar gjerne imot billigere forslag, men jeg har en 144hz 1440p skjerm så dette er kanskje det billgste jeg kan gå for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du klarer det litt rimeligere ved å handle det separat, f.eks på netonnet

 

Trenger du CPU-kjøler også? Den som følger med i komplettpakka der er ikke så bra.

Minnet på komplett er også 2133mhz, altså default (det laveste)

 

6600K + Gigabyte Gaming K3 + Corsair LPX 2*4 GB 2666mhz + Cooler Master Hyper 103 = 4106,- på netonnet

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg går nok for 16gb 2666hz ram, så kan sikkert spe på en hundrelapp eller tre for en bedre kjøler om det er verdt det. Har du noen å anbefale da? Takk for alle svar forresten, får dobbelt så mye ram til samme prisen ved å gå for netonnet også.

Endret av InToRv
Lenke til kommentar

Virket dette som et godkjent tilbud?

 

https://www.proshop.no/Hovedkort/ASUS-Z170-PRO-GAMING-6600K-120T-Hovedkort-Intel-Z170-Intel-LGA1151-socket-DDR4-RAM-ATX-/2564022?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

 

Ser ut som jeg får et litt bedre HK, men kanskje en dårlig kjøler? Til en god pris

 

 

Virker som en lukket vannkjøling passer bedre i R5, da det som skjer nå er at CPU kjøleren dytter varme direkte ned på GPU, istedenfor å dytte den opp i viften som står i "taket"

Endret av InToRv
Lenke til kommentar

Dritt kjøler det der spør du meg.
Du kan få luftkjøler til å dytte varmen hvilken vei du vil.

 

Men jeg skjønner ikke den pakken heller helt .. Det følger ikke med RAM her vel?

ASUS KAMPANJE: Kjøb dette hovedkort pakke og få et Z170 PRO GAMING sammen med Intel Core i5-6600K CPU og få en DeepCool Maelstrom 120T gratis!

 

Sykt dårlig formulert dette.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ser ikke ut som om det er noe RAM - jeg måtte lese det der et par ganger selv. Men det blir akkurat like dyrt på NetonNet med en H60i kjøler - så jeg ender opp med det tror jeg.

 

Problemet med vanlig luftkjøling er at du er tvunget til å dra luften horisontalt, og dette metall greien ligger litt nærme grafikkkortet syntes jeg. Derfor ser det da inderlig mye bedre ut med en liten klump rett på CPUen, og radiatoren festet i toppen av kabinettet og kjøre luften rett ut?MlpQMmha.jpeg

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner problemet.

 

Normal orientering her er at luftstrømmen jobber i retning bakveggen, sånn som her

jld8qVe.jpg

 

Så setter man da gjerne en vifte på vakveggen også. Det er toppers det, og det gjør jo ikke noe at tårnet er litt nærme skjermkortet: Luftstrømmen går jo ikke denne veien.

 

Men bare kjøp en AIO du altså. Jeg er ikke så fan av de billige, små AIO'ene. Pumpene er gjerne dårlige/bråkete, og arealet til radiator er litt lite. En god luftkjøler er bedre enn en slik 120mm AIO.

 

Her er prinsippet overdrevet :rofl:

NH-D14Setup.jpg

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...