Gå til innhold

[Løst] Dark web - Hosting


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe spesielt formål om å være på the dark web, og jeg har egentlig minimal erfaring med the dark web og hvordan man hoster en nettside der. Jeg har tidligere prøvd å hoste en nettside der bare for å ren nysgjerrighet, men det er en stund siden nå...Men i dag ble nysgjerrigheten min for the dark web vekket til livet igjen. Jeg og noen venner ble intervjuet anonymt av en dame som vi møtte helt tilfeldig på biblioteket, og intervjuet handlet om akkurat dette temaet "The dark web". Hun stilte spørsmål om noen hadde erfaring med det etc... Etter at hun brakte frem akkurat dette teamet så fikk jeg lyst til å prøve å bare hoste en nettside på the dark web igjen, skal ikke være noe permanent, men man kan si det slik at det bare skal bli en slags "test". 

 

Jeg har fått til å hoste en nettside på the dark web før, men da brukte jeg "Wamp server" og port forwarded ip addressen min slik at man kan få tilgang til den på Internett...Etter det så genererte jeg dark web URL'en, og det funket helt perfekt! Det eneste problemet er at man kan få tilgang til serveren ikke bare på the dark web, men hvis man skriver inn ip adressen min i en vanlig nettleser vil serveren dukke opp, siden jeg port forwarded den... Det er ikke det jeg vil ha, siden; Om noen faktisk får tak i Ip adressen min, så kan de finne ut hvor jeg befinner meg og rapportere ip adressen...Selvom jeg ikke skal gjøre noe ulovlig der, så vil jeg for det om ikke i teorien havne i masse trøbbel for å eventuelt hoste en "drug" side. (Aldri i livet om jeg noen gang gjør det), men du skjønner konseptet jeg prøver å komme frem til... Jeg vil helst ha websiden eller serveren "bare" på the dark web, slik at man først og fremst ikke kan få tilgang til den med å bare skrive inn ip adressen min.

 

Er det noen som vet hvordan man kan hoste en slik webside bare på the dark web slik at man ikke kan få tilgang til serveren med å benytte seg av ip adressen min i en vanlig nettleser?

Endret av 1EDA70
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

«Deep web» betyr bare sider som ikke er allment tilgjengelige. Et eksempel er innboksen din i Altinn. Krever det innlogging for å få tilgang, så er det «deep web».

Har endret det nå :p Innså bokstavelig talt ikke at jeg skrev "deep" web hele tiden i stedet for "dark" web... Brukte det sikkert fordi jeg er så vandt til å bruke det i vennekretsen min :p Men uansett, vet du om en måte å gjøre dette på?

Lenke til kommentar

Legg til dette i httpd.conf. Endre blahblah og path til oniondomain filene. Path til yourdomain filene bør sannsynligvis være reell:
 

<VirtualHost *:80>
    # This first-listed virtual host is also the default for *:80
    ServerName www.yourdomain.com
    ServerAlias yourdomain.com 
    DocumentRoot "X:/path_to/www/yourdomain_files"
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
    ServerName blahblah.onion
    DocumentRoot "X:/path_to/www/oniondomain"
</VirtualHost>

Restart apache og test.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Legg til dette i httpd.conf. Endre blahblah og path til oniondomain filene. Path til yourdomain filene bør sannsynligvis være reell:

 

<VirtualHost *:80>
    # This first-listed virtual host is also the default for *:80
    ServerName www.yourdomain.com
    ServerAlias yourdomain.com 
    DocumentRoot "X:/path_to/www/yourdomain_files"
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
    ServerName blahblah.onion
    DocumentRoot "X:/path_to/www/oniondomain"
</VirtualHost>

Restart apache og test.

Tusen takk, det funket :D I hvert fall så håper jeg at det funket; Når man prøver å komme inn på websiden med ip addressen min så står det "adgang forbudt", mens hvis man bruker ".onion" addressen så kommer man fint in på websiden, og jeg antar at det er slik det skal være'ey?

Endret av 1EDA70
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...