Gå til innhold

Utvikler LED varme?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er EKSTREMT lite, en slik led, selv de kraftigste kan stå og lyse i åresvis på et lite klokkebatteri, så det sier seg selv at det ikke er mye varme som utvikles. Du kan ignorere det med hensyn til varmeutviklig.

-Stigma

Skrevet
Det er EKSTREMT lite, en slik led, selv de kraftigste kan stå og lyse i åresvis på et lite klokkebatteri, så det sier seg selv at det ikke er mye varme som utvikles. Du kan ignorere det med hensyn til varmeutviklig.

-Stigma

Denne lysdioden spiser klokkebatterier... Rimelig kraftig sak.

Skrevet

-Stigma

Denne lysdioden spiser klokkebatterier... Rimelig kraftig sak.

Ja men det der var jo ikke noen lite kraftig sak heller da :p

men mere "vanlige" dioder er ikke så strømkrevende ;)

Skrevet

P = U x I

for en vanlig lysdiode er

P = 2 volt x 0,020 Ampere

P = 0,04 Watt

Ikke noe som varmer opp kabinettet akkurat.

Skrevet
Selvfølgelig utvikler de varme når det går strøm igjennom. Om enn så lite, så er det varme likevel

Selvfølgelig utvikler enhver ledning varme når det går strøm igjennom. Om enn så lite, så er det varme likevel

Skrevet
Neon lysrør (som jeg har i min maskin) på 30 cm bruker 0,5 w

LED lys bruker mindre tror jeg....og da kan du lett regne deg frem til at det er så å si null og nix varme fra slikel ys :thumbup:

Du må nok gange det tallet ditt med 6 om det er en vanlig kald-katode.. den trekker nemlig 5mA @ 600v .. noe som skulle bli "ca" 3w. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...