Nimzo Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Vurderer å kjøpe en Vantec Iceberq 4, men så ser jeg den har to led montert.. er det så lurt?
Vice Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Den evt. varme som måtte oppstå i et par LEDs kan man kort og godt totalt ignorere.
osse-mon waits for alice Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Ja, de genererer varme, men det er så lite at det ikke betyr noe
sveinsel Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Nei. led kan ikke sies utvikle varme. Det er ihvertfall helt marginalt.
tacomodo Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Selvfølgelig utvikler de varme når det går strøm igjennom. Om enn så lite, så er det varme likevel
Stigma Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Det er EKSTREMT lite, en slik led, selv de kraftigste kan stå og lyse i åresvis på et lite klokkebatteri, så det sier seg selv at det ikke er mye varme som utvikles. Du kan ignorere det med hensyn til varmeutviklig. -Stigma
Slabbedasken Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Neon lysrør (som jeg har i min maskin) på 30 cm bruker 0,5 w LED lys bruker mindre tror jeg....og da kan du lett regne deg frem til at det er så å si null og nix varme fra slikel ys
krislarsen Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Det er EKSTREMT lite, en slik led, selv de kraftigste kan stå og lyse i åresvis på et lite klokkebatteri, så det sier seg selv at det ikke er mye varme som utvikles. Du kan ignorere det med hensyn til varmeutviklig. -Stigma Denne lysdioden spiser klokkebatterier... Rimelig kraftig sak.
Slabbedasken Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Det er EKSTREMT lite, en slik led, selv de kraftigste kan stå og lyse i åresvis på et lite klokkebatteri, så det sier seg selv at det ikke er mye varme som utvikles. Du kan ignorere det med hensyn til varmeutviklig. -Stigma Denne lysdioden spiser klokkebatterier... Rimelig kraftig sak. Ja men det der var jo ikke noen lite kraftig sak heller da men mere "vanlige" dioder er ikke så strømkrevende
titus Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 P = U x I for en vanlig lysdiode er P = 2 volt x 0,020 Ampere P = 0,04 Watt Ikke noe som varmer opp kabinettet akkurat.
sveinsel Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Selvfølgelig utvikler de varme når det går strøm igjennom. Om enn så lite, så er det varme likevel Selvfølgelig utvikler enhver ledning varme når det går strøm igjennom. Om enn så lite, så er det varme likevel
formann Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Neon lysrør (som jeg har i min maskin) på 30 cm bruker 0,5 wLED lys bruker mindre tror jeg....og da kan du lett regne deg frem til at det er så å si null og nix varme fra slikel ys Du må nok gange det tallet ditt med 6 om det er en vanlig kald-katode.. den trekker nemlig 5mA @ 600v .. noe som skulle bli "ca" 3w.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå