Gå til innhold

Treig "access time" i Windows


Toa

Anbefalte innlegg

Kjører SiSoft Sandra (eller hva den nå heter...) HD benchmark. Ved bruk av "override windows cache" i dette programmet får jeg normale resultater, og den viser "access time" lik 8ms. Dersom jeg slår av "override windows cache" får jeg latterlig dårlige resultater, og en access time på 47ms!!! Dette gjør at random access read går usannsynlig seint! Prøvde et annet benchmark program, og fikk da 0.7Mb/s random access write+read. Vanligvis oppfører disken seg fint og raskt i Windows, men noen programmer/spill går utrolig seint å laste (f.eks Unreal Tournament). Hvem, hva, hvor, hvorfor?!?!?!?! HD'en er koblet til IDE 1, men det virker som folk mener det er bedre å koble den til IDE 3 (raid).

 

Dette er en IBM 45 Gb disk. Har testet en del utilities fra IBM for å sjekke disken, og den sier den er sunn og frisk.

 

Mammakort: MSI K7T Turbo (VIA chipset)

 

Drivere er installert (4in1), 3.12 beta av IDE-kontroller osv... IDETool forteller at disken kjører i UDMA mode 5, ATA 100, og ellers er alt fryd & gammen. Har også fixet litt fram og tilbake med vcache i system.ini, uten at det hjelper noe særlig.

 

Den h..... access-time saken ødelegger alt, og gjør en del operasjoner til sirup!

 

Vil dette løse seg ved å putte disken på IDE3 ?!?

 

Noe annet lurt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...