Gå til innhold

Selge PS3 med GTA tilknyttet min Sony-bruker


Lorpen

Anbefalte innlegg

Tenker å selge min PS3 til noen jeg ikke kjenner, da de har lyst til å spille GTA5. Jeg har kjøpt dette via PS Store, og lurer derfor på om dette kan bli utfordrende siden jeg bruker den samme PSN-iden på min nye PS4, og at det muliggjør at man kan misbruke min konto. 

 

Hvordan går dette for seg, er man avhengig av å være pålogget min PSN-bruker for å spille disse spillene jeg har kjøpt og lastet ned, eller er det fritt vilt så lenge PS3 er koblet til nett. 

 

Prøvde å google, men fikk bare opp masse sider om å selge spillene mine, og det hjelper ikke mye. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke meningen at man skal kunne videreselge digitale spill, så det er ingen vanntett måte å gjøre dette på. De må ha kontoen din tilgjengelig på maskinen. Du risikerer misbruk, og de risikerer at du blir lei og skifter passord. Det blir feil å ta betalt for spillet, selv om det er fristende å skrive "PS3 med GTA V" i annonsen.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Lorpen: Herregud. :( ikke ta sjansen på å selge maskinen "åpen" med din konto aktiv på den. Deaktiver maskinen i menyen på PS3, og formater maskinen (tar 19 timer ca. på PS3)

 

Så lave straffer det er i Norge i dag for svindel, blir det bare et smekk på hånden til de som eventuelt misbruker kontoen din, og du får heller ikke igjen pengene, fordi det er grovt uaktsomt å gi andre tilgang til din konto.

 

Håper du hører på gode råd og ikke tenker "men de kommer da ikke til å svindle meg, jeg gjør det likevel".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...