Gå til innhold

Innhold og oppsett på alinux.no


sokk

Anbefalte innlegg

Det var en her som skrev: "
Hadde vært kjempeflott med en norsk linuxside for nybegynnere!

Kanskje jeg skulle prøvd det litt da "

Vel, det er jo linuxguiden.no den har et forum der man fort og ofte får god hjelp.

Men alinux.no hørtes og ok ut da.. men jeg lurer på en ting da.. Hvorfor skal HW.no etablere seg på så mange steder, dette synes jeg er litt rart. Hw-nettverket er jo stort, og jeg mener det er nesten for stort. Så jeg mener denne siden burde være uavhengig av Hw.no (dette er bare en synsing, men virker ikke hw.no litt for MS vennlig til å være del av en linux side?)

Men det å fått opp en slik side hadde uansett vært ok. Særlig hvis man kunne ha fått opp HW-kompatiblitets tester med linux (noe som da kansje hw.no har noe med.. hehe :) )
Har selv brent meg mange ganger med kjøp av ikke linux kompatibel hw. (dette har da vært spontankjøp i butikk ,og da har jeg ikke har hatt muligheten for å søke på nettet om den er kompatibel, hehe)

Ellers så har jeg og selv vært nybegynner i linux en gang.. jeg vet hvordan det er, dermed vet jeg hvor kjedeligt det er å sitte å lese igjennom guider/howtos på engelsk og tysk. Det er da et iniativ på norsk side om å lage howtos på norsk innen linux, [url="http://www.tnldp.org/"]http://www.tnldp.org/[/url], det er noe jeg et veldig bra iniativ.

Det hadde også vært bra om normale folk som oss kunne ha skrevet guider / howtos /artikler, da kunne jo selv jeg ha bidratt med noen ting hvis det da ikke allerede er på siden. =)

Så jaue, hadde vært morro å fått en stor side i norge der mange fra det gode norske linux-miløet og nybegynnere kunne ha hengt på =)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hw.no ms-vennlig? Serverene kjører nå Debian :roll:

ok, men det jeg mente var innholdet.. Det er slik jeg ihvertfall har følt det.. men det er min "synsing" som jeg kallte det da.. grunnen er at jeg så sjeldent ser noen positive linux nyheter her.. (er da sjeldent på siden.. og vel, dette forumet har jeg vært i en ti ganger eller noe siden 2001.)

Endret av Zauberer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...