Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg anbefaler "Windows Game Programming for Dummies" av Andrè LaMothe. Boken er beregnet for nybegynnere og lærer deg alt du trenger å vite om DirectX programmering. Boken har et lettlest og morsomt språk og det er mange kodeeksempler. Boken har også en sammenhengende kode som til slutt blir et bra spill laget i DirectX. Det følger også med en CD med kildekode på. Kode er i C/C++.

 

Gå inn på http://www.sourcecode.no/cpp/index.php?side=boker, der kan du bestille boken fra Amazon.co.uk.

 

 

 

_________________

Morten Vik

Ansvarlig for

cppsc.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Magellan på 2001-10-22 15:03 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

De har en bok på Norlie som heter 'The zen game programming gurus'. Den er også av LaMoth. Dette er kanllbra bøker. Velskrevne og morsomme, samtidig som de er svært lærerike. De starter helt grunnleggende, og jobber seg gjennom 2D og 3D og en del AI også. Grunnleggende Windows prog. blir også gjennomgått. De har og en bok som omhandler DX8, som er i samme serie, men har glemt hvem som skrev den.

 

Dersom du er nysgjerrig på OpenGL, er OpenGL superbible bra sted å starte.

 

Men anbefaler DX-bøkene, da du har tilgang til API'er for musikk og input mm.

Lenke til kommentar
krille skrev (2002-02-01 09:19):

De har en bok på Norlie som heter 'The zen game programming gurus'.

 

Kunne ikke dy meg :smile:

 

Det staves Norli (dersom det er den store bokkjeden du snakker om). Dessuten finnes Norli bokhandler en del steder rundt omkring i landet, så det kunne vært greit å vite mer nøyaktig hvor du sikter til.

 

Her i Trondheim må jeg skryte veldig av den nye fagbokhandelen på Universitetet - 'Gnist Tapir'. Vanvittig utvalg!

 

Mvh,

Amund

 

[ endret av amund den 2002-02-02 14:22 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...