Gå til innhold

Rengjøre Logitech K120 keyboard


Gjest Slettet+921324

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+921324

Hei!

Jeg har et rimelig tastatur som brukes mye til CS:GO. Sølte eplejus i tastaturet, og nå er flere av tastene trege. Har søkt litt på hvordan en rengjør diverse tastatur, og finner litt forskjellig. Har funnet et par videoer av folk som spyler hele tastaturet i vasken, eller hvor folk tar av alle tastene og tørrblåser.

Jeg er ikke så keen på å ta av alle tastene egentlig. Tenker kanskje å spyle det.
Hva tror dere er lurt? Kan jeg virkelig spyle det i vasken? Det hadde vært nice.

Tastaturet det gjelder er dette:
https://www.komplett.no/product/601411/datautstyr/mustastatur/tastatur/logitech-k120-tastatur

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Å bruke en time på å ta av alle tastene og tørke godt av dem og børste nedunder er mye tryggere og i min mening lettere enn å ta et tastatur under vasken. For det første er det ikke sikkert du får av smuss med bare kraften av vannstrålen, vannet kan blande seg med støvet under tastene og lage en guggete masse som kan gjøre ting verre, som du ikke får ut uten å - du gjettet det - ta av tastene. I tillegg vil det ta mye lenger tid å vente på at tastaturet tørker nok til å være trygt til å plugge inn igjen enn det vil ta deg å bare ta av tastene og bruke litt tørkerull og q-tips (kanskje en gammel tannbørste) på å få alt rent og pent.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

det jeg pleier og gjøre er å ta av alle tastene, ta med tastaturet i badekaret og spyle over tastene mens jeg trykker de opp og ned. etter det slenger jeg tastaturet i ovnen på 70 grader celcius, og lar det være der til det er tørt. ikke noe problem å gjøre det på denne måten, men det må være 100% tørt før du plugger det i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...