Gå til innhold

[Løst] Får ikke koblet Samsung S7 til forsterker.


Anbefalte innlegg

 Heisann! 

Jeg byttet ut min Samsung Note 3 med en Samsung S7 for vel en mnd. siden. Telefonen har fungert utmerket, men jeg har lagt merke til at jeg ikke klarer å koble min nye S7 (ikke edge) til forsterkeren min (Onkyo TX-NR636) via Blutooth. Telefonen finner ikke forsterkeren. Min Note 3 hadde ikke noen problemer. Heller ikke iPaden eller Mac´en min har problemer, men telefonen klarer det ikke. 

Noen som kjenner til noen Blutooth problemer, eller har tips til hvordan jeg kan få løst dette? 

Takker for alle innspill! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det har noe med android versjonen å gjøre for i versjon 6 er det ikke lenger mulig å velge mellom telefon og musikk når telefonen kobles til en bilradio. Det gikk fint i 5.1 og eldre versjoner.

 

På Android 6 må du bruke noe som heter hurtig tilkobling som du finner ved å trekke fingeren nedover fra toppen av hjem skjermen. Der kan du koble til Bluetooth lyd mottakere. Likte bedre den gamle måten hvor alt var på en plass :(

Endret av rillto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har samme forsterker selv, samt en s7 edge. Har aldri brukt Bluetooth mot denne tidligere, da jeg heller har brukt Chromecast. Prøvde nå, og da fikk jeg det til å fungere. Gikk enkelt og greit inn på innstillinger og søkte opp telefonen som jeg satte som synlig. Fungerte da med en gang. Har du oppdatert firmware på Onkyoen?

Endret av learntofly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det har noe med android versjonen å gjøre for i versjon 6 er det ikke lenger mulig å velge mellom telefon og musikk når telefonen kobles til en bilradio. Det gikk fint i 5.1 og eldre versjoner.

 

På Android 6 må du bruke noe som heter hurtig tilkobling som du finner ved å trekke fingeren nedover fra toppen av hjem skjermen. Der kan du koble til Bluetooth lyd mottakere. Likte bedre den gamle måten hvor alt var på en plass :(

Takk for tipset! 

 

Men den klarte fremdeles ikke å finne enheten :( 

 

Hei. Jeg har samme forsterker selv, samt en s7 edge. Har aldri brukt Bluetooth mot denne tidligere, da jeg heller har brukt Chromecast. Prøvde nå, og da fikk jeg det til å fungere. Gikk enkelt og greit inn på innstillinger og søkte opp telefonen som jeg satte som synlig. Fungerte da med en gang. Har du oppdatert firmware på Onkyoen?

 

Takker for innlegget! 

 

Jeg har ikke opdatert firmware nei, det skal jeg jaggu meg ta å prøve. Takk skal du ha! 

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg det til! 

Jeg måtte fysisk ned på forsterkeren og holde inne "Blutooth" knappen så det kom opp "Now pairing..." Det hjalp ikke å bare bruke knappen for fjernkontrollen. 

Jeg fant enheten i "Rask tilkobling", men når jeg valgte enheten kom det bare opp at den ikke klarte å kommunisere med den. 

Men når jeg gikk inn via vanlig Blutooth og valgte enheten derfra så gikk det fint. 

 

Takker for innspillene folkens! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...