Gå til innhold

Region sperre på Pokemon Gameboy/DS/3DS spill?


X19x11

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg eier omtrent alle typer gameboy og ds/3ds maskiner som har kommet å har savnet nostalgien fra Pokemon spillene, har desverre blitt langtids sykemeldt så tenkte å gå til innkjøp av alle Pokemon spill til de konsollene.

 

Til min skuffelse har normenn blitt gale og selger Pokemon spillene sine på nett til 8-900kr stykket, å for meg er det uaktuelt så da bestemte jeg meg for å kjøpe spill på Ebay.  :)

 

Googlet litt rundt for å se om US/Japan versjoner av Pokemon spillene ville fungere på mine EU konsoller men fant utrolig mye forskjellig informasjon som jeg er usikker på, det jeg fant var Pokemon spillene frem til Platinum var ihvertfall regions fri men spillene etter det er folk veldig uenige om, spesielt 3ds spillene da noen sier de er regions låst mens andre sier de kunne spille japan versioner på sin US maskin så det burde fungere å spille US spill på EU maskin.

 

Er det noen som har et riktig svar på dette eller har prøvd så jeg ikke bruker masse penger på spill jeg ikke får brukt.  :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar, så da er det altså bare Pokemon X, Y, Omega Ruby og Alpha Sapphire jeg må kjøpe her til lands.

 

Noen steder på nett var det også snakk om at noen av maskinene, spesielt DSi og DS Lite var kresne på spill fra US/Japan, ligger det noe i det eller er det bare tull?

Lenke til kommentar
Gjest member-414199

Takker for svar, så da er det altså bare Pokemon X, Y, Omega Ruby og Alpha Sapphire jeg må kjøpe her til lands.

 

Noen steder på nett var det også snakk om at noen av maskinene, spesielt DSi og DS Lite var kresne på spill fra US/Japan, ligger det noe i det eller er det bare tull?

Du kan dog finne de spillene billige på utenlandske sider som Amazon uk. Har kjøpt masse spill billigere der :) Eller Finn.no
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

DSi har faktisk en regionlås, men bare på spill som støtter ekstra-funksjonene til DSi, som oppgradert hardware. Disse spillene er så vidt jeg har forstått fortsatt regionfri om man kjører dem på en vanlig DS/DS Lite. Men jeg har ikke testet dette selv.

 

Pokemon Black/White og oppfølgeren er spill som søtter DSi, men det skal gå greit på en vanlig DS, slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...