Gå til innhold

E-SPORT: Gigacon skilter med 200 000 kroner i e-sportpremier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

I en pressemelding kan Gigacon avsløre den store premiepotten for årets LAN-arrangement.

Pengene skal deles ut gjennom fire Prime-turneringer. I år får deltakerne bryne seg på turneringer i Hearthstone, Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends og Overwatch.

Norge er tydeligvis et sært, bittelite sted. 72 mill kr til turneringsvinneren i et spill som knapt nevnes her til lands...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

 

I en pressemelding kan Gigacon avsløre den store premiepotten for årets LAN-arrangement.

Pengene skal deles ut gjennom fire Prime-turneringer. I år får deltakerne bryne seg på turneringer i Hearthstone, Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends og Overwatch.

Norge er tydeligvis et sært, bittelite sted. 72 mill kr til turneringsvinneren i et spill som knapt nevnes her til lands...

Nå er vel strengt tatt det penger som kommer fra spillerene, ikke de som arrengerer turneringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

I en pressemelding kan Gigacon avsløre den store premiepotten for årets LAN-arrangement.

Pengene skal deles ut gjennom fire Prime-turneringer. I år får deltakerne bryne seg på turneringer i Hearthstone, Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends og Overwatch.

Norge er tydeligvis et sært, bittelite sted. 72 mill kr til turneringsvinneren i et spill som knapt nevnes her til lands...

Så Gigacon representerer Norge generelt i gaming... Nytt for meg. Jeg har en fot innenfor Gigacon produksjon/arrangementet men stiller meg nøytral til alle saker som gjelder Gigacon i media da jeg verken er presseansvarlig eller leder. Men selv om interessen for påmelding til Dota2 var lav for et arrangement i Norge så vil det automatisk si at Norge er et sært og lite sted?

 

At du faktisk sammenligner internasjonale turneringer med skyhøye premiepotter hvor de påmeldte lagene er de beste i verden hvor enkelte av dem har gått esportskole i land hvor esport er annerkjent som en idrett på lik linje med fotball, håndball og ishockey kontra en "liten turnering" i Norge hvor man bedriver dette på hobbybasis på fiserommet etter skoletid hvor satsingen nasjonalt er så liten at et nærmest er en undergrund får meg til å stille spørsmål ved hvilken tid du lever i og hvilken virkelighetsoppfattning du har. Ja nå har 1-2 skoler Esport som egen linje i Norge men skal du leve av det må du ut av dette landet i hvert fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nå er vel strengt tatt det penger som kommer fra spillerene, ikke de som arrengerer turneringen.

Sånn at?

Strengt tatt er det jo alltid det som skjer. Flere inntekter til arrangementet = større premiepotter. Det at Valve skilter med "25% av 'bilett'-inntektene til premiepotten" er bare en markedsføringsgreie.

 

Men selv om interessen for påmelding til Dota2 var lav for et arrangement i Norge så vil det automatisk si at Norge er et sært og lite sted?

Vel, jeg lar deg selv argumentere på mine vegne;

At du faktisk sammenligner internasjonale turneringer i land hvor esport er annerkjent som en idrett på lik linje med fotball...

en "liten turnering" i Norge hvor man bedriver dette på hobbybasis på fiserommet etter skoletid hvor satsingen nasjonalt er så liten at et nærmest er en undergrund

skal du leve av det må du ut av dette landet i hvert fall.

Så ja, Norge er både sært og lite. Tydeligvis.

 

Forøvrig, sjekk deltagerlista i TI; Du finner masse svensker samt både dansker og finner. Sånn ser det ut i en flere andre e-sporter også. Norge er forbigått, frareist. I omtrent samtlige e-sporter. Vi trenger flere internsjonale profiler enn "Snute".

 

Kommentaren var forøvrig ikke mot GigaCon som såden, men mer et stikk til artikkel på Gamer.no siden de får arrangementet fremstår som svære greier med digre premier. Jeg har ikke noe imot frivillige "hobby"-arrangementer, de har sin sjarme, men portretteringingen av greia bør gjengi hva det faktisk er.

Lenke til kommentar

 

 


Men selv om interessen for påmelding til Dota2 var lav for et arrangement i Norge så vil det automatisk si at Norge er et sært og lite sted?

 

Vel, jeg lar deg selv argumentere på mine vegne;


Så da er Gigacon hele Norge? Er Gigacon den eneste Esports turneringen i Norge?



 

Forøvrig, sjekk deltagerlista i TI; Du finner masse svensker samt både dansker og finner. Sånn ser det ut i en flere andre e-sporter også. Norge er forbigått, frareist. I omtrent samtlige e-sporter. Vi trenger flere internsjonale profiler enn "Snute".


Vi har mange flere internajsonale profiler enn Snute btw. Rain, Jkaem, Rubino, Mystic, Paint, Skurk, Maak, Polly, zEVES, Nukeduck, NicoThePico, Både Lokelok og JOOOEY prøvde seg i TI i fjord med "Fiskestanga" selv om ikke det gikk så bra. Så vi har flere internasjonale profiler selv om de ikke har dominert i sitt området, det er sikkert mange flere jeg også har glemt.

 

Kommentaren var forøvrig ikke mot GigaCon som såden, men mer et stikk til artikkel på Gamer.no siden de får arrangementet fremstår som svære greier med digre premier. Jeg har ikke noe imot frivillige "hobby"-arrangementer, de har sin sjarme, men portretteringingen av greia bør gjengi hva det faktisk er.


Og jeg mente ikke å komme ut som et støt for å forsvare Gigacon heller, poenget mitt var at siden Gigacon da er frivilligbasert så vil jeg ikke si at det tilsier hele Norge i Esport. Endret av Mennon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...