Gå til innhold

Objektiv Nikon D3000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, mitt originale 18-105 objektiv har tatt kvelden, og jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å anbefale alternative objektiv som erstatning? Er rimelig grønn med tanke på dette området..

Kameraet blir brukt til hverdagsfoto av familien, portrett og ett og annet landskapsbilde.

Må støtte VR og bør vel også ha en form for stabilisator.

På forhånd takk!

Bjørn

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

benytt anledningen til å kaste det gamle kamerahuset og kjøp nyeste versjon med Nikon D3300 kit hos Lefdal for kr. 2990,-

ser flere steder på nett vurderer D3000 som spesielt dårlig kamerahus....

Endret av flageborg
Skrevet (endret)

FYI: "VR" står for "Vibration Reduction", og er Nikons navn på bildestabilisering.

Etterfølgeren til 18-105 er den nyere 18-140, så hvis du er fornøyd med ytelsen du har fått ut av det gamle objektivet så er nok ikke den oppdaterte utgaven et dårlig valg.

Et annet populært alternativ er Sigma 17-50 f/2,8 OS ("OS" står for Optical Stabilization eller noe i den dur, og er synonymt med Nikons "VR"). Det er en mer entusiastfokusert normalzoom, med mindre zoomområde men større blenderåpning (som gjør det bedre i svakt lys).

Endret av Sutekh
  • Liker 1
  • 3 måneder senere...
Gjest Bruker-405938
Skrevet

Har hatt d3000 i 2-3år. Helt ok kamera. Men iso stopper på 1600. En 3300 vil gi deg nye muligheter. Så løp og kjøp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...