Gå til innhold

Ny teknologi gjør det mulig å se 3D-filmer på kino uten briller


Anbefalte innlegg

Generelt så er det vel lite pent å si om filmer som bare forsøker melke markedet på hypes. Er det kvaliteten på panikk-konverteringa fra 2D-til-3D som gjør Clash of the Titans til en dårlig film, eller er det bare et symptom?

 

Det betyr ikke at gode filmer med gode regissører kan gjøre gode ting med 3D. Det de gjorde med røde gnister på duse farger i Episode VII synes jeg var helt magisk. 

 

Star-Wars-7-Crossguard-Lightsaber.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

" Noe av det som gjør at mange foretrekker vanlig 2D-film er brillene man må ha på seg for å se 3D."

 

No shit.. Hva med at stort sett alle filmer ikke er laget for 3D engang? Fatter ikke hvorfor kinoene absolutt skal presse inn 3D uansett type film. Har gjentatte ganger gitt 3D en ny sjanse men blir brutalt skuffet hver gang, med mindre det har vært rendyrket animasjonsfilm. Problemet ligger jo i at filmene presses gjennom et 3D-filter i etterkan virker det som for å få ut et par scener hvor ting får dybde/flyr i fjeset på det.

 

Uten at jeg bruker hverken linser/briller er det også det umulig å holde fokus, og jeg blir sliten av å se på med de inkluderte kinobrillene. Har noen opplevd at det er bedre om du tar med egne passive briller på kino, eller at noen benytter aktive briller ennå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...