Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Når en person gjør det slutt med deg på grunn av manglende følelser så må du se på hva som er grunnen til at personen mistet følelser for deg. Om det er grunnlag som "tok personen forgitt, var ikke spennende, så for mye på TV osv" så er det ting man kan skjerpe seg på og i et slikt tilfelle "kan" det hende at følelser som tidligere har vært der kan vekkes igjen. - Om begrunnelsen for manglende følelser ligger på ting du ikke kan gjøre noe med, så er det ikke så mye man kan gjøre med det.

 

Når en person gjør det slutt så er det som regel fordi personen ser på deg som umulig å være kjæreste med. Den som blir dumpet i en slik setting må vite hva grunnen til dette er, hva som gjør at personen ser på det som umulig. Svaret er sjeldent enkelt.

 

Den som dumper og angrer seg må selvsagt vurdere hvorfor de gjorde det slutt. Kommer man frem til at grunnlaget var tynt så må man forsøke å ta opp kontakten igjen, hvis man er interessert nok så gjør man som regel det. De som opplever at de blir dumpet på tynt grunnlag synes som regel at grunnlaget er tynt fordi de mener at det kan fikses. - Det er hvert fall det som slår meg som mest logisk, i mange tilfeller.

 

Anonymous poster hash: 876f4...f67

Fornuftig skrevet. Jeg mener det samme. Det er veldig fint å vite en årsak for da vet man hva man kan fikse på og om det er mulig å gjøre noe med det. Jeg regner med at det er mye menn som svarer her inne. Men var på et kvinneforum tidligere og der var det veldig sånn : "blokker! Ignorer. Ikke snakk osv" men kommunikasjon er den beste løsningen uavhengig om man skal satse eller ikke. Endret av Sportylady
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo mer personen sletter, blokkerer osv, jo større tegn er det på følelser. Hun må ha deg HELT bort for å fokusere på å komme seg videre. 

 

Om hun var likegyldig til at du var på Facebooken hennes eller andre steder, er det et negativt tegn. Da klarer hun å komme seg videre, selvom du dukker opp på Facebook osv. Det er negativt.

 

Så...Hvis hun har følelser for deg så finnes det ALLTID en måte å få henne tilbake. Jeg mener det. ALLTID.

 

Greia er å gjøre det.



Anonymous poster hash: 876f4...f67
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Når en person gjør det slutt med deg på grunn av manglende følelser så må du se på hva som er grunnen til at personen mistet følelser for deg. Om det er grunnlag som "tok personen forgitt, var ikke spennende, så for mye på TV osv" så er det ting man kan skjerpe seg på og i et slikt tilfelle "kan" det hende at følelser som tidligere har vært der kan vekkes igjen. - Om begrunnelsen for manglende følelser ligger på ting du ikke kan gjøre noe med, så er det ikke så mye man kan gjøre med det.

 

Når en person gjør det slutt så er det som regel fordi personen ser på deg som umulig å være kjæreste med. Den som blir dumpet i en slik setting må vite hva grunnen til dette er, hva som gjør at personen ser på det som umulig. Svaret er sjeldent enkelt.

 

Den som dumper og angrer seg må selvsagt vurdere hvorfor de gjorde det slutt. Kommer man frem til at grunnlaget var tynt så må man forsøke å ta opp kontakten igjen, hvis man er interessert nok så gjør man som regel det. De som opplever at de blir dumpet på tynt grunnlag synes som regel at grunnlaget er tynt fordi de mener at det kan fikses. - Det er hvert fall det som slår meg som mest logisk, i mange tilfeller.

 

Anonymous poster hash: 876f4...f67

Fornuftig skrevet. Jeg mener det samme. Det er veldig fint å vite en årsak for da vet man hva man kan fikse på og om det er mulig å gjøre noe med det. Jeg regner med at det er mye menn som svarer her inne. Men var på et kvinneforum tidligere og der var det veldig sånn : "blokker! Ignorer. Ikke snakk osv" men kommunikasjon er den beste løsningen uavhengig om man skal satse eller ikke.

 

Jepp!

 

Blokker og ignorering.. Mitt inntrykk er at når en kvinne blir stille, trekker seg helt unna, blir helt utilgjengelig, er det et ganske sikkert tegn på 1. hun er DYPT såret. 2. Hun trenger lang avstand for å komme seg videre.

 

Anonymous poster hash: 876f4...f67

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo mer personen sletter, blokkerer osv, jo større tegn er det på følelser. Hun må ha deg HELT bort for å fokusere på å komme seg videre.

 

Om hun var likegyldig til at du var på Facebooken hennes eller andre steder, er det et negativt tegn. Da klarer hun å komme seg videre, selvom du dukker opp på Facebook osv. Det er negativt.

 

Så...Hvis hun har følelser for deg så finnes det ALLTID en måte å få henne tilbake. Jeg mener det. ALLTID.

 

Greia er å gjøre det.

 

Anonymous poster hash: 876f4...f67

Mulig at det er derfor folk blokkerer... jeg blokkerer aldri noen. Jo mer følelser som bor i de jo mer problemer har de med å være venner... Kanskje det ligger noe i det? Men jeg tolker det negativt når noen blokkerer. Tror at de hater meg men kanskje de gjør det av kjærlighet haha. Må le. Trådstarter : dette var noe å ta til seg ;) .

 

"Veien er ikke lang fra intens kjærlighet til blokkering"

Endret av Sportylady
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Dersom du ikke får kontakt og hun har blokkert deg på facebook, så bare låner du deg en facebook for å forklare til henne. Da har du isåfall gjort et forsøk :rofl:;) hehe . Kvinnetaktikken ;)

Du var spot on med "kommunikasjonskommentaren" din. Men jeg har gjort et forsøk. Meldingene jeg sendte var på tlf, og det er en mulighet for at hun har sett dem. Hun er ikke over meg heller. Det vet jeg. Men om hun blokkerte meg på alt, betyr det at hun ikke vil at jeg skal ta kontakt. Det er jeg mann nok til å respektere, selv om jeg kanskje mistet retten til å kalle meg "mann" med denne sippingen jeg har gått igjennom natt til i dag, og i dag.

 

Anonymous poster hash: 8bd3b...cfa

Vi er alle forskjellige. Men jeg blokkerer ingen!. Folk har ulike oppfatninger om blokkering. Men jeg har en oppfatning av at man behøver ikke å blokkere noen som helst. Derfor klarer ikke jeg å forstå hva som er vitsen med å blokkere? Er det for å vise at man er sur? Eller helt over en person? Eller hva? Det vet jeg ikke.

 

Men jeg kan si ærlig: Jeg har selv forsøkt taktikken med å låne en annens facebook for å ta kontakt med en som blokkerte meg.

Skriv velformulerende: "Do you remember when we first meet?". I love you still and i miss you osv :love: . Fortell henne at dersom du er blokkert så skriver du fra en annens profil og forsøker det. Det er verdt forsøket!. Mine crazy ideer men den var vel ikke så dum. Alt for kjærligheten!. Hun kan kanskje synes du er helt dum som forsøker men som sagt: vi lever bare en gang, så bedre å si det enn å ikke si det.

Er helt enig!

 

Hun har blokkert deg fordi hun trengte laaaaaaaang avstand, denne laange avstanden trengte hun fordi hun må komme seg videre. Følelser, med andre ord! Så han kan faktisk bare tenke positivt på at han er blokkert og slettet, det er i hans favør.

 

 

Anonymous poster hash: 876f4...f67

Hehe jeg synes at jeg er en flott dame og blir alltid blokkert når et forhold tar slutt omtrent. Det kan jo ha positiv betydning. Jeg har tenkt tanken selv. Følte at de forgudet meg for så å bli surere og blokkere og ignorere. Mens de gjør ikke dette med andre. Mulig vi skal bare ta dette som et stort kompliment trådstarter ? ;):D. Jeg kunne blokkert folk men jeg mener livet er for kort til det og har ikke behov for å gjøre det. Men greit å få en forklaring på hvorfor folk blokkerer . Trådstarter: Du får oppdatere oss i hvordan det går. Om du kommer igjennom med en annen profil på face eller ved lån av en telefon av en venn eller lignende. Endret av Sportylady
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Er dette seriøst? Du viser rimelig mange psykopatiske trekk selv og selv om du aldri i verden kommer til å høre på meg, ber jeg deg søke hjelp! Narsisister, sosiopater og psykopater leker med/bruker medmennesker på den måten der. Har det slått deg at hennes atferd henger sammen med din egen atferd?

Hva er mine psykopatiske trekk?

 

Alle leker med mennesker, og alle bruker hverandre i større eller mindre grad. Mener du at dersom man møter en person med psykopatiske trekk skal man heller unngå dem enn å prøve og forstå dem? Vil du i praksis isolere dem?

 

Det er jo det rådet alle fagfolk gir. Treffer du en psykopat, løp motsatt vei.

Lenke til kommentar

 

 

 

Mulig at det er derfor folk blokkerer... jeg blokkerer aldri noen. Jo mer følelser som bor i de jo mer problemer har de med å være venner... Kanskje det ligger noe i det? Men jeg tolker det negativt når noen blokkerer. Tror at de hater meg men kanskje de gjør det av kjærlighet haha. Må le. Trådstarter : dette var noe å ta til seg ;) .

 

"Veien er ikke lang fra intens kjærlighet til blokkering"

 

 

Nope! Jo mer avstand personen trenger etter brudd, jo mer følelser.

 

Altså, MULIG noen gjør det fordi de er snørrunger, men hvis vi tar bort det som utgangspunkt, tror jeg det er fordi personen har behov for denne avstanden for å komme seg videre. 

 

At personen ikke vil ha deg som distraksjon. Noen beholder deg på vennelista for å fortsette kontakten fordi de vil få deg tilbake, men det er jo en helt annen situasjon.

 

quote-it-is-the-fate-of-a-woman-long-to-14893-Silence-Is-A-Girl-s-Loudest-Cry.jp

 

Anonymous poster hash: 876f4...f67

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mulig at det er derfor folk blokkerer... jeg blokkerer aldri noen. Jo mer følelser som bor i de jo mer problemer har de med å være venner... Kanskje det ligger noe i det? Men jeg tolker det negativt når noen blokkerer. Tror at de hater meg men kanskje de gjør det av kjærlighet haha. Må le. Trådstarter : dette var noe å ta til seg ;) .

 

"Veien er ikke lang fra intens kjærlighet til blokkering"

 

 

Nope! 

Anonymous poster hash: 876f4...f67

 

 

Ps, mente ikke "nope" som i at du tok feil :p Var motsatt.

 

Anonymous poster hash: 876f4...f67

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Som sagt, jeg vet hun ikke er over meg. "Cocky much?  :realmad:". Maybe. Det jeg derimot ikke vet, er om hun i det hele tatt ville vurdert å møte meg igjen. Om hun er fast bestemt på å komme seg videre. 

 

Jeg er ganske sikker på at hun blokkerte meg fra Facebook fordi vi var stuck i hverandres facebook chat. Lite kult å se profilbilde til eksen øverst i chatten hver gang man skal på Facebook, selv når man ikke er venner på Face... Jeg vurderte nemlig selv å blokkere hun av samme grunn, men hun kom meg i forkjøpet. Og så dukket hun opp i chatten nå nylig. Hun hadde fjernet blokkeringen. Det tok noen dager uten at noen av oss tok kontakt, og plutselig så var jeg blokkert igjen. Og det var da jeg innså at jeg hadde "mistet" henne igjen, selv uten å ha henne tilbake i det hele tatt. 

 

Eneste måten å finne ut om hun har blokkert nummeret mitt er å ringe. Går det rett til telefonsvarer, så vet jeg svaret. For en latterlig situasjon jeg befinner meg i...



Anonymous poster hash: 8bd3b...cfa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar. Som sagt, jeg vet hun ikke er over meg. "Cocky much? :realmad:". Maybe. Det jeg derimot ikke vet, er om hun i det hele tatt ville vurdert å møte meg igjen. Om hun er fast bestemt på å komme seg videre.

 

Jeg er ganske sikker på at hun blokkerte meg fra Facebook fordi vi var stuck i hverandres facebook chat. Lite kult å se profilbilde til eksen øverst i chatten hver gang man skal på Facebook, selv når man ikke er venner på Face... Jeg vurderte nemlig selv å blokkere hun av samme grunn, men hun kom meg i forkjøpet. Og så dukket hun opp i chatten nå nylig. Hun hadde fjernet blokkeringen. Det tok noen dager uten at noen av oss tok kontakt, og plutselig så var jeg blokkert igjen. Og det var da jeg innså at jeg hadde "mistet" henne igjen, selv uten å ha henne tilbake i det hele tatt.

 

Eneste måten å finne ut om hun har blokkert nummeret mitt er å ringe. Går det rett til telefonsvarer, så vet jeg svaret. For en latterlig situasjon jeg befinner meg i...

 

Anonymous poster hash: 8bd3b...cfa

Jepp men selv om det virker psyko ut så støtter jeg deg faktisk i å forsøke å nå henne på en eller annen måte som ikke er skremmende. Via en lånt telefon, via en ny mailadresse, via en annen facebookprofil. Det er sikker dem som vil si at det er helt psykopatisk av meg å i det hele tatt foreslå det men jeg mener livet er for kort til å bare la det gå uten å gi det et forsøk. Dersom hun ignorerer deg da så må du gi det opp..

 

Jeg håper at mitt råd hjelper deg.

Endret av Sportylady
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jepp men selv om det virker psyko ut så støtter jeg deg faktisk i å forsøke å nå henne på en eller annen måte som ikke er skremmende. Via en lånt telefon, via en ny mailadresse, via en annen facebookprofil. Det er sikker dem som vil si at det er helt psykopatisk av meg å i det hele tatt foreslå det men jeg mener livet er for kort til å bare la det gå uten å gi det et forsøk. Dersom hun ignorerer deg da så må du gi det opp..

 

Jeg håper at mitt råd hjelper deg.

 

Jeg er en av dem som synes det høres helt "psyko ut", for å være ærlig. Men takk for rådet. Jeg skal sove på det. Enten lar jeg hun gå, eller så blir jeg den "psykopatiske eks kjæresten" ingen vil ha etter seg. Det høres desperat ut.

 

Anonymous poster hash: 8bd3b...cfa

Lenke til kommentar

 

Jepp men selv om det virker psyko ut så støtter jeg deg faktisk i å forsøke å nå henne på en eller annen måte som ikke er skremmende. Via en lånt telefon, via en ny mailadresse, via en annen facebookprofil. Det er sikker dem som vil si at det er helt psykopatisk av meg å i det hele tatt foreslå det men jeg mener livet er for kort til å bare la det gå uten å gi det et forsøk. Dersom hun ignorerer deg da så må du gi det opp..

 

Jeg håper at mitt råd hjelper deg.

 

Jeg er en av dem som synes det høres helt "psyko ut", for å være ærlig. Men takk for rådet. Jeg skal sove på det. Enten lar jeg hun gå, eller så blir jeg den "psykopatiske eks kjæresten" ingen vil ha etter seg. Det høres desperat ut.

 

Anonymous poster hash: 8bd3b...cfa

 

Sorry mac! Du dumpet henne, skal du ha henne tilbake må du nok svelge stoltheten,. ;) 

 

Anonymous poster hash: 876f4...f67

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Jepp men selv om det virker psyko ut så støtter jeg deg faktisk i å forsøke å nå henne på en eller annen måte som ikke er skremmende. Via en lånt telefon, via en ny mailadresse, via en annen facebookprofil. Det er sikker dem som vil si at det er helt psykopatisk av meg å i det hele tatt foreslå det men jeg mener livet er for kort til å bare la det gå uten å gi det et forsøk. Dersom hun ignorerer deg da så må du gi det opp..

 

Jeg håper at mitt råd hjelper deg.

 

Jeg er en av dem som synes det høres helt "psyko ut", for å være ærlig. Men takk for rådet. Jeg skal sove på det. Enten lar jeg hun gå, eller så blir jeg den "psykopatiske eks kjæresten" ingen vil ha etter seg. Det høres desperat ut.

 

Anonymous poster hash: 8bd3b...cfa

Sorry mac! Du dumpet henne, skal du ha henne tilbake må du nok svelge stoltheten,. ;)

 

Anonymous poster hash: 876f4...f67

Enig :). Han må våge å være seg selv om han vil ha henne tilbake igjen. Jeg synes ikke det er psyko å forsøke å få kontakt med henne. Det er ikke desperat løsning. Det er bare et forsøk på å oppnå kontakt med den man elsker. Bedre det enn å bare gi det opp uten å forsøke. Også får hun bare kalle han psyko om hun er sånn.

 

Han dumpet henne og dermed kan han ikke forvente noe som helst.

Endret av Sportylady
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er over. Nummeret var ikke blokkert. Jeg trakk meg før hun tok telefonen. Hun har sett meldingene, men valgt å ignorere dem. Da har hun valgt å gå videre.

 

Takk for rådene. Jeg sov godt i natt på grunn av dere.

 

Anonymous poster hash: 8bd3b...cfa

Bra at du tok sjansen - nå har du svaret, og kan gå videre istedenfor å tenke hva, hvis, om. Lykke til ?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tenker den som angrer etter en god stund? Fant ut at gresset ikke var grønnere likevel? Hva er greia?

For å være ærlig var det riktig, ihvertfall for meg, å gjøre det slutt. Jeg trengte virkelig å ta meg sammen, og måtte ha tid for å klare det. Jeg gjorde det ikke fordi jeg trodde gresset var grønnere på den andre siden, men fordi jeg visste at forholdet ikke kom til å vare om jeg ikke "fant meg selv igjen". Det er vanskelig å forklare. 

Jeg har uansett hatt det veldig bra etter bruddet. Fikk på en måte et "nytt" liv. Men som sagt; sterke følelser ble vekket til live når hun igjen entret livet mitt, for så å plutselig forsvinne igjen... 

 

Det er uansett langt lettere å legge det bak meg nå som jeg ihvertfall prøvde. Jeg er ikke lenger trist, sint eller frustrert. Det kjennes ut som om jeg har gitt slipp på følelsene, og det er deilig. Har vært ute å kjøpt meg noen nye og fine klær i dag, så er klar for kommende helg!

 

 

 

Anonymous poster hash: 8bd3b...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva tenker den som angrer etter en god stund? Fant ut at gresset ikke var grønnere likevel? Hva er greia?

For å være ærlig var det riktig, ihvertfall for meg, å gjøre det slutt. Jeg trengte virkelig å ta meg sammen, og måtte ha tid for å klare det. Jeg gjorde det ikke fordi jeg trodde gresset var grønnere på den andre siden, men fordi jeg visste at forholdet ikke kom til å vare om jeg ikke "fant meg selv igjen". Det er vanskelig å forklare.

Jeg har uansett hatt det veldig bra etter bruddet. Fikk på en måte et "nytt" liv. Men som sagt; sterke følelser ble vekket til live når hun igjen entret livet mitt, for så å plutselig forsvinne igjen...

 

Det er uansett langt lettere å legge det bak meg nå som jeg ihvertfall prøvde. Jeg er ikke lenger trist, sint eller frustrert. Det kjennes ut som om jeg har gitt slipp på følelsene, og det er deilig. Har vært ute å kjøpt meg noen nye og fine klær i dag, så er klar for kommende helg!

 

 

 

Anonymous poster hash: 8bd3b...cfa

Du har gjort ditt. Flink er du. Og det er det viktigste. Lykke til videre :).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...