Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva har skjedd med mopeden min? Hjelp meg!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en peugeot speedfighter som jeg har hatt en god stund nå. Kjørte en lengre tur i dag hvor jeg lå i mellom 50-60km/t da plutselig farten reduserte kraftig på kort tid, uten at jeg slapp på gassen. Jeg svingte inn til siden og lurte på hva i alle dager som hadde skjedd. Det kom ikke noe uvanlige lyder fra mopeden. Jeg ventet en stund før jeg satt den i gang, og fikk kjørt hjem igjen. Prøvde å gasse 3/4 men den gikk ikke noe særlige høyere enn 40km/t. Vet jeg hadde kjørt ganske så lenge og den hadde blitt veldig varm. Har ikke prøvd mopeden siden. Noen som vet hva som har skjedd? Har jeg gjort noe galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg kan spørre om det åpenbare: har du sjekket at du har nok bensin i tanken og bensintilførselen ikke er stengt av?

 

I min amatørperiode klarte jeg å gjøre TO slike bommerter, som resulterte i akkurat det du opplevde der. Har ikke bensinmåler på mopeden, så vet ikke hvor mye bensin som er igjen. Må manuelt sjekke fra tid til annen. Samt det er en knapp som man skrur bensintilførsene av og på. Ene gangen hadde jeg glemt å etterfylle, og andre gangen slå på bensinen.

 

Verdt å sjekke ut før du gjør drastiske ting. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg kan spørre om det åpenbare: har du sjekket at du har nok bensin i tanken og bensintilførselen ikke er stengt av?

 

I min amatørperiode klarte jeg å gjøre TO slike bommerter, som resulterte i akkurat det du opplevde der. Har ikke bensinmåler på mopeden, så vet ikke hvor mye bensin som er igjen. Må manuelt sjekke fra tid til annen. Samt det er en knapp som man skrur bensintilførsene av og på. Ene gangen hadde jeg glemt å etterfylle, og andre gangen slå på bensinen.

 

Verdt å sjekke ut før du gjør drastiske ting. ;)

Hei takk for svar! Hadde nesten fullt med bensin og hadde nok olje. Er det dessverre så ræva ( hvis jeg ikke blander) på hva forskjellige moped-ord er og har lite kunnskap. Vet derfor ikke hvor jeg har en knapp til bensiltilførsel. Kan hvertfall ikke huske å ha brukt en? som sagt kan det hende jeg blander med noe annet.

Lenke til kommentar

Du har sansynligvis ikke bensinkran men en vakumstyrt kran. Vakumslangen kan ha hoppet av eller fått hull, men da ville den stoppet helt.

 

Feilen kan være så mangt. Umulig å si sånn uten mer info. Det mest logiske ville være å sjekke tennplugg, tenning, bensintilførsel, sjekke innsug for lekkasjer, sjekke kompresjon....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...