Gå til innhold

[Løst] Bygge PC - Hva syntes dere?


Anbefalte innlegg

Hei! Da har jeg endelig fått overtalt damen, og jeg skal nå bygge PC!
Jeg har satt sammen denne PC'en, og lurer på om dere har noen kommentarer til om det er en god build eller ikke. Vil gjerne ha mulighet til å overklokke.

Hva skal den brukes til?
Spill (1080p): BF1, CS:GO, i hovedsak FPS.
Litt streaming

Skal bygge en "liten" PC grunnet estetikk. W10 kjøper jeg fra kinguin, og tastatur, mus og skjerm (144Hz) har jeg fra før.

Takk på forhånd.

EDIT: Kan ikke overstige 10k i pris, og jeg har 250gb ssd fra før til spill osv.
 

Endret av Soldox_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville anbefalt å se etter en annen strømforsyning, da jeg har sett mye problemer med G650M

 

OK! Vet du om noen gode alternativer? MÅ jo ikke ha modulært, men tenkte det var greit med et så lite kabinett

 

Edit: hva med denne

Endret av Soldox_
Lenke til kommentar

Ikke vært borti den før, men den skal nok fungere.

 

Dersom du sikter mot modulær, så kan du se på RM650x/EVGA 650 eller EVGA BQ 650 

 

Er ikke helt sikker på hvem som står bak noen av de men de er alle OK etter hva jeg har erfart. (De aller fleste er bare rebranded fra andre leverandører)

 

RM650x/EVGA 650 ligger kanskje noe over budsjett mens EVGA BQ 650 sin ligger ganske likt som den du så på først, selv om den bare er delvis modulær

Endret av horrorr
Lenke til kommentar

Ikke vært borti den før, men den skal nok fungere.

 

Dersom du sikter mot modulær, så kan du se på RM650x/EVGA 650 eller EVGA BQ 650 

 

Er ikke helt sikker på hvem som står bak noen av de men de er alle OK etter hva jeg har erfart. (De aller fleste er bare rebranded fra andre leverandører)

 

RM650x/EVGA 650 ligger kanskje noe over budsjett mens EVGA BQ 650 sin ligger ganske likt som den du så på først, selv om den bare er delvis modulær

 

Takk for tips!

Da har jeg oppdatert ønskelisten

Lenke til kommentar

Kabinettet du har valgt er micro-ATX, mens hovedkortet er mini-ITX. Jeg hadde valgt et micro-ATX hovedkort til det kabinettet, eller byttet ut kabinettet med et mini-ITX kabinett hvis du ønsker hovedkortet du har valgt.

 

Hmm. Er du sikker på dette? Under tekniske spesifikasjoner til kabinettet står følgende:

 

Støttede hovedbrett microATX, Mini-ITX
Lenke til kommentar

Plassen under mini-ITX kortet i kabinettet du har valgt er litt bortkastet plass spør du meg, hvis formået er en liten PC.

 

Men ja, kabinettet støtter mini-ITX så delene passer sammen, men du kan velge et større hovedkort (micro-ATX) med flere PCIe lanes m.m. uten at PCn blir større, og du har flere ekspansjonmuligheter i fremtiden.

 

Eller du kan velge et mindre kabinett som tar mindre plass med hovedkortet du har valgt, uten å miste features.

Endret av MatsG
Lenke til kommentar

Plassen under mini-ITX kortet i kabinettet du har valgt er litt bortkastet plass spør du meg, hvis formået er en liten PC.

 

Men ja, kabinettet støtter mini-ITX så delene passer sammen, men du kan velge et større hovedkort (micro-ATX) med flere PCIe lanes m.m. uten at PCn blir større, og du har flere ekspansjonmuligheter i fremtiden.

 

Eller du kan velge et mindre kabinett som tar mindre plass med hovedkortet du har valgt, uten å miste features.

Godt poeng! Takk for respons!

Hva tenker du om dette hovedkortet?

(edit) Evt dette?

 

Edit: Trenger ikke WLAN. Skiftet ut hovedkortet i listen nå.

Endret av Soldox_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...