Gå til innhold

Amilo d 1840


elorentz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:D Yes yes.....[b]Sitter nå med FUJITSU SIEMENS AMILO D1840[/b].......[b]Sier bare løp og kjøp jeg altså![/b] Maskinen er helt rå! 3,06GHz/HT + 128 Video + 80GB + DVD-RW osv... Denne maskinen klarer og har alt! Hadde tidligere 8830 , men må si at 1840 oppfridde forventningene!

Eneste minus er at at vifta går nesten konstant, men den er såpass behagelig at du merker ingenting ved spilling, musikk osv ved lavt volum. Lyden i 1840 er veldig god, bedre enn 8830, og maskinen føles også lettere selvom du fortsatt har 3,5 kg på fanget.

Nei, dere som skriver her vet nok alt hva maskinen har, og jeg kan si at jeg ikke har vært borti en bærbar råere enn 1840!

Lykke til videre......
Lenke til kommentar
Hvordan er skjermen? Blir ikke WXGA oppløsning litt lite?

 

Jeg vurderte denne maskinen selv, men vil ha WSXGA eller WUXGA.

Så det blir nok Dell Inspiron 8600 med WUXGA skjerm, 1.7 GHz P-M og Radeon 9600 Pro på meg :D

Hva i granskauen skal du med så höy opplösning? Det blir jo bare til at du må sitte ekstremt närme skjermen!

Lenke til kommentar
:D Yes yes.....Sitter nå med FUJITSU SIEMENS AMILO D1840.......Sier bare løp og kjøp jeg altså! Maskinen er helt rå! 3,06GHz/HT + 128 Video + 80GB + DVD-RW osv... Denne maskinen klarer og har alt! Hadde tidligere 8830 , men må si at 1840 oppfridde forventningene!

 

Eneste minus er at at vifta går nesten konstant, men den er såpass behagelig at du merker ingenting ved spilling, musikk osv ved lavt volum. Lyden i 1840 er veldig god, bedre enn 8830, og maskinen føles også lettere selvom du fortsatt har 3,5 kg på fanget.

 

Nei, dere som skriver her vet nok alt hva maskinen har, og jeg kan si at jeg ikke har vært borti en bærbar råere enn 1840!

 

Lykke til videre......

Hvor stor er egentlig strömadapteren og hvor mye ca veier den? Större eller mindre enn på 8830?

Har maskinen slot-in optisk drev?

Endret av MCDr
Lenke til kommentar

SVARENE: Hadde tidligere 8830 med SXGA skjerm som jeg selv syntes var behagelig å se på, oppløsningen på 1840 er 1280X800 som føles nesten bedre enn med SXGA skjermen, du får mer plass å "jobbe" i med en widescreen. Med høyere oppløsning på disse 15,4" tror jeg nok at det blir noe smått!

 

Batteriet varer like lenge som 8830, ca 2 timer og 40 minutter avhenger av aktivitet på prossesoren.

 

Strømadapteren er like stor som forgjengeren 8830, stor! Kontakten til PC er ikke som før, men en "3 polet" kontakt, som sitter bak på venstre side (maskinen trekker jo 160W)

 

Slot-in optisk drev er det på den, og inn og ut med "skuffen" fungerer mye fastere, i forhold til den løse dritten som var på 8830. Jeg erfarte selv at på CD-drive'n til 8830 måtte jeg fjerne musematta jeg hadde ved siden av når "skuffen" skulle ut. På 1840 seiler bare over, altså den sitter høyere.

 

Maskinen blir aldri varm, litt, men ikke like mye som ovnen 8830.... Veldig godt kjølesysten med 3 seperate vifter.

 

MIN store skrekk med maskinen var spillbruk, og hvordan skjermen ville reagere..... På de spillene jeg prøvde , som NFS 6 , CS, MS Flight SIM osv, kom det opp et eget valg på 1280X800 inne på oppløsningsmenyene til de forskj. spillene, og ingenting ble vridd eller bred-formet. Fungerte over all forventning!

 

 

Til deg med Dell, jeg har hatt flere Dell maskiner tidligere og velger det aldri igjen!

 

:DFujitsu-Siemens leverer varene :D

Lenke til kommentar
Høres jo bra ut..men hva er galt med Dell? Har hittil bare lest positive anmeldelser av Inspiron 8600, grafikkortet er det eneste som trekker ned. Og nå som den kommer med Radeon 9600 virker den jo perfekt :)

Dette er jo bare rør. Det er jo nettopp grafikkortet på Inspiron 8600 som er bra. Ulempene er derimot støy og vekt. www.barbara.no har jo heller ikke vært altfor positiv til denne maskinen, mens www.cnet.com for eksempel ga den god karakter. Pussig at du bare har lest positive anmeldelser når du ikke trenger å lete lenger enn til denne hjemmesiden for å finne en kritisk test..

Lenke til kommentar

En Amilo D1840 koster deg ca.18000, skal du ha tilsvarende ytelse må du over 25.000kr på en Dell maskin, bare det sier alt!

 

NVIDIA skjermkortet har dessuten kommet dårligere ut i tester enn ATI sitt.

 

BUS hastigheten på Dell er 400MHz , mens FS kjører på noe over 830MHz......

 

Har ikke troen på Dell jeg altså

Lenke til kommentar
En Amilo D1840 koster deg ca.18000, skal du ha tilsvarende ytelse må du over 25.000kr på en Dell maskin, bare det sier alt!

 

NVIDIA skjermkortet har dessuten kommet dårligere ut i tester enn ATI sitt.

 

BUS hastigheten på Dell er 400MHz , mens FS kjører på noe over 830MHz......

 

Har ikke troen på Dell jeg altså

Hææ? Har dell 400mhz bus og FS litt over 830mhz??? Det kommer jo ann på hva du velger...

 

Pentium M løsninger kjører på 400mhz bus.

Pentium 4 og Pentium 4 mobile løsninger kjører 533mhz og 800mhz.

 

Det betyr at I8600 har 400mhz fordi denne bruker PM, noe som er klart å foretrekke på en bærbar maskin! PM baserte systemer er dyrere enn P4 baserte. PM yter mer pr mhz enn P4.

 

Dell tilbyr, som du sier, foreløpig ingen maskiner med 9600 skjermkort, men dette skal angivelig komme ganske snart. Så er ati9600 et krav, har ikke dell noe å stille opp med enda. Men det er jo litt drøyt å bruke det som et argument for at dell er dårlig. Du avgjør ikke om en bærbar er bra eller dårlig kun utfra CPU og grafikk ytelse. For veldig mange er støy, batteritid og vekt vel så viktig.

 

Hvilken dellmaskin til 25k prater du om? En I8600 med PM 1,7ghz, 80gig hd og FX5200 64mb koster ca 20k, inkl frakt. Her har du dårligere skjermkort, men en prosessor jeg verdsetter MYE høyere i en bærbar.

 

K

Lenke til kommentar

Har hatt amilo 1840 i en uke nå. Strålende fornøyd!

P4 2.8 og dvd-brenner. Jeg kjøpte 512MB ekstra sam, for 256 blir fort for lite. Oppløsningen passer skjermen perfekt etter min smak!

Den støyer heller ikke mye under vanlig bruk.

 

Eneste minuset jeg kan finne er at man "hører" dvd-romen gjennom linjeutgangen. Dvs. at hvis du spiller musikk fra cd, eller ser en film kommer det en suselyd/skurring på stereoanlegg/øretelefoner. De innebygde høytalerene har ikke dette probemet.

Har andre folk med denne maskinen samme problem? eller bør jeg sende den innigjen til komplett for å få ny?

 

(det er ikke slot in drev på dvd-brenneren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...