Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt sykt hvor mye snittet har økt i enkelte studiesteder.. Og snittet kan øke enda mer hvis de planlegger færre skoleplasser neste år. Jeg er glad jeg kom inn i år.

Helt enig. Tenkte selv at hvis reduksjonen gjennomføres ville min siste sjanse for å komme inn være i år, så glad det gikk bra :)
Lenke til kommentar

Noen som har søkt bolig i Oslo igjennom SiO? Finnes det noe estimat på hvor lang tid det tar før man får svar?

 

Har kommet inn i Oslo men er fra Kongsvinger, så om noen har spørsmål om byen er det bare å fyre løs :)

Spørs når du søkte. Hvis du søkte i januar/februar så vil du nok være tidlig i køen og enten være tilbudt bolig nå eller vil bli innen de neste ukene. Hvis du har søkt nå er det nesten garantert at du ikke får bolig før et langt stykke ut i semesteret dessverre. Er veldig mange søkere til SiO i Oslo og siden internasjonale studenter har førsterett på boliger så blir det ikke igjen sånn kjempe mye til resten av oss. Så hvis du har søkt veldig sent ville jeg anbefalt å sett på privat utleie også mens du venter på svar fra SiO. Endret av marud
Lenke til kommentar

 

Noen som har søkt bolig i Oslo igjennom SiO? Finnes det noe estimat på hvor lang tid det tar før man får svar?

 

Har kommet inn i Oslo men er fra Kongsvinger, så om noen har spørsmål om byen er det bare å fyre løs :)

Spørs når du søkte. Hvis du søkte i januar/februar så vil du nok være tidlig i køen og enten være tilbudt bolig nå eller vil bli innen de neste ukene. Hvis du har søkt nå er det nesten garantert at du ikke får bolig før et langt stykke ut i semesteret dessverre. Er veldig mange søkere til SiO i Oslo og siden internasjonale studenter har førsterett på boliger så blir det ikke igjen sånn kjempe mye til resten av oss. Så hvis du har søkt veldig sent ville jeg anbefalt å sett på privat utleie også mens du venter på svar fra SiO.

 

Takk for svar! 

Lenke til kommentar

Noen som har fått tilbud om studentbolig i Kongsvinger og fått noe bekreftelse om de har fått? Jeg har skrevet og levert kontrakt, men ikke hørt noe etter det...

Etter to uker sendte jeg mail og lurte på om de hadde mottatt det siden jeg ikke hadde hørt noe. Fikk da bekreftelse på at de hadde mottatt :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Helt sykt hvor mye snittet har økt i enkelte studiesteder.. Og snittet kan øke enda mer hvis de planlegger færre skoleplasser neste år. Jeg er glad jeg kom inn i år.

Det var jo hele tiden faren ved å gå over til høgskolestatus. Personlige egenskaper er minst like viktig som karakterer, og tenker man over det er det drøyt at vi sier oss villig til å jobbe gratis i et år. KRUS har jo betalt utdannelse, men nå som de også har fått studiepoeng ser jeg for meg at de mister lønnen og dermed de eldre søkerne. :-)

Lenke til kommentar

 

Noen som har søkt bolig i Oslo igjennom SiO? Finnes det noe estimat på hvor lang tid det tar før man får svar?

 

Har kommet inn i Oslo men er fra Kongsvinger, så om noen har spørsmål om byen er det bare å fyre løs :)

Spørs når du søkte. Hvis du søkte i januar/februar så vil du nok være tidlig i køen og enten være tilbudt bolig nå eller vil bli innen de neste ukene. Hvis du har søkt nå er det nesten garantert at du ikke får bolig før et langt stykke ut i semesteret dessverre. Er veldig mange søkere til SiO i Oslo og siden internasjonale studenter har førsterett på boliger så blir det ikke igjen sånn kjempe mye til resten av oss. Så hvis du har søkt veldig sent ville jeg anbefalt å sett på privat utleie også mens du venter på svar fra SiO.

 

 

Gjelder denne pågangen også Bodø? Har søkt bolig for to dager siden, men vet ikke om det er massiv pågang der også?

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har søkt bolig i Oslo igjennom SiO? Finnes det noe estimat på hvor lang tid det tar før man får svar?

 

Har kommet inn i Oslo men er fra Kongsvinger, så om noen har spørsmål om byen er det bare å fyre løs :)

Spørs når du søkte. Hvis du søkte i januar/februar så vil du nok være tidlig i køen og enten være tilbudt bolig nå eller vil bli innen de neste ukene. Hvis du har søkt nå er det nesten garantert at du ikke får bolig før et langt stykke ut i semesteret dessverre. Er veldig mange søkere til SiO i Oslo og siden internasjonale studenter har førsterett på boliger så blir det ikke igjen sånn kjempe mye til resten av oss. Så hvis du har søkt veldig sent ville jeg anbefalt å sett på privat utleie også mens du venter på svar fra SiO.

 

 

Gjelder denne pågangen også Bodø? Har søkt bolig for to dager siden, men vet ikke om det er massiv pågang der også?

 

Jeg søkte i mai, er på andreplass i bodø

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som har søkt bolig i Oslo igjennom SiO? Finnes det noe estimat på hvor lang tid det tar før man får svar?

 

Har kommet inn i Oslo men er fra Kongsvinger, så om noen har spørsmål om byen er det bare å fyre løs :)

Spørs når du søkte. Hvis du søkte i januar/februar så vil du nok være tidlig i køen og enten være tilbudt bolig nå eller vil bli innen de neste ukene. Hvis du har søkt nå er det nesten garantert at du ikke får bolig før et langt stykke ut i semesteret dessverre. Er veldig mange søkere til SiO i Oslo og siden internasjonale studenter har førsterett på boliger så blir det ikke igjen sånn kjempe mye til resten av oss. Så hvis du har søkt veldig sent ville jeg anbefalt å sett på privat utleie også mens du venter på svar fra SiO.

 

 

Gjelder denne pågangen også Bodø? Har søkt bolig for to dager siden, men vet ikke om det er massiv pågang der også?

 

Jeg søkte i mai, er på andreplass i bodø

 

Hvordan vet du hvilken plass du er på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg kom inn i Stavern, men velger med et ganske tungt hjerte å takke nei til plassen. Forhåpentligvis er det noen som blir veldig glad istedenfor. :)

Hvorfor takker du nei, om jeg tør spørre? :)

Lenke til kommentar

Hovedsakelig fordi jeg ikke er like flyttbar som jeg var for noen år siden. Har bolig, forlovede med fast jobb og ikke minst barn. Slik som arbeidsmarkedet har vært den siste tiden så tar jeg rett å slett ikke sjansen, da det er stor sannsynlighet for at jeg ikke får jobb der jeg ønsker.

 

Men synd er det, for jeg tror politi er et fantastisk yrke. Lykke til - til alle sammen som kom inn. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...