Gå til innhold

Sprakelyder når spiller musikk fra pc til høyttaler via bluetooth


Anbefalte innlegg

Jeg har en bluetooth USB pinne kjøpt på Clas Ohlson i sin tid som er koblet i front på toppen av kabinettet. Sikten til høyttaler er uten hindringer, men høyttaleren står høyt. 

 

Er det forskjell i kvalitet på lyden som blir overført fra ulike bluetooth sendere?

Hvilken bør jeg i så fall skaffe meg? Jeg spiller 90% av lyden fra Spotify på høyeste kvalitet. Ikke foreslå en bluetooth sender uten å svare på første spørsmål :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ulik kvalitet i forskjellige bluetooth stakk versjoner (1.1 , 2.0 ,3.0 , 4.0 )

Samt er det med og uten støtte av bluetooth audio apt-x

Begge sider (både høttaler og transmitter) må selvsagt støtte samme felles BT versjon for best resultat , samt at du ikke har wifi 2.4ghz i nærheten.

Trådløst nett /sender utstyr og mottakere er faktisk det som ødelegger mest for bluetooth (det du kan høre som pops , cracks , interferens).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er ulik kvalitet i forskjellige bluetooth stakk versjoner (1.1 , 2.0 ,3.0 , 4.0 )

Samt er det med og uten støtte av bluetooth audio apt-x

Begge sider (både høttaler og transmitter) må selvsagt støtte samme felles BT versjon for best resultat , samt at du ikke har wifi 2.4ghz i nærheten.

Trådløst nett /sender utstyr og mottakere er faktisk det som ødelegger mest for bluetooth (det du kan høre som pops , cracks , interferens).

Jeg kjører wifi på 5 ghz her i rommet. 

Det står ikke hvilken bluetooth versjon høyttalerne bruker. Det er denne typen jeg har http://www.elkjop.no/product/data/hoyttaler/SANDSP20M/sandstrom-2-0-bluetooth-hoyttalersystem

Lenke til kommentar

Da vet ikke jeg heller. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor du bruker BT høyttalere og dongel hjemme av tvilsom kvalitet til en stasjonær PC og ikke kablede høyttalere.

1. Slippe kabler som går tvers over rommet

2. Slik at jeg også kan koble til tablet når jeg ser på film mens jeg trener

 

Jeg fikk svar fra leverandøren, og det er visst Bluetooth 4.0. Noen som har tips til gode sendere?

Endret av shadowano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...