Gå til innhold

hjelp med bygging


ninoslav

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg skal bygge min egen pc med Amd cpu, men jeg har ikke bestemt meg hvilken skal det være.

kan noen gi meg en god konfiguration cpu+hovedkort+hard disk+grafiskkort???????

 

 

takk

Du kan jo kjøpe deg en hw.no pc:

 

HK: Abit NF7-S v2.0

CPU: AMD Athlon XP 2500+

RAM: 2x512 av et eller annet merke (PC3200/4000) m/Winbond

GFX: Radeon 9700/9800PRO

Harddisk: WD 120GB m/8mb cache (special edition)

 

...eller ikke.

 

Dette oppsettet skulle vel uansett funke fint til det meste.

Lenke til kommentar
jeg skal bygge min egen pc med Amd cpu, men jeg har ikke bestemt meg hvilken skal det være.

kan noen gi meg en god konfiguration cpu+hovedkort+hard disk+grafiskkort???????

 

 

takk

Du kan jo kjøpe deg en hw.no pc:

 

HK: Abit NF7-S v2.0

CPU: AMD Athlon XP 2500+

RAM: 2x512 av et eller annet merke (PC3200/4000) m/Winbond

GFX: Radeon 9700/9800PRO

Harddisk: WD 120GB m/8mb cache (special edition)

 

...eller ikke.

 

Dette oppsettet skulle vel uansett funke fint til det meste.

Cpu Amd Socket A xp2600+ @ 333 fsb

Abit at7 max2 (støtter denne cpu perfekt og støtter S-ATA hdd)

Ram - Kjøp 512 eller mer helst av typen pc 3200/4000

3dkort - skjekk tester å forhør deg rundt

Mus - intelli 3.0 + icemat + icesktatez

Lenke til kommentar
jaja...er min favoritt av egen erfaring. og til mitt forsvar :p så sier snekkern og at msi har de mest stabile hk gennerelt.

Du har med andre ord ikke sjekket supportforumet til MSI...

Sitter her med et MSI kort selv etter anbefalinger på forumet og det kjøpet angrer jeg virkelig på!

Jeg har hatt erfaring med et 10 talls produkter fra MSI, ingen av de virket som de skulle og alle varene ble sendt inn på garantirep/bytte.

Jeg tvilte derfor litt med å kjøpe et nytt MSI produkt siden jeg har hatt så dårlig erfaring med produktene dems men ble delvis overtalt etter div anbefalinger.

Kjøpte meg så et MSI 875NEO-FIS2R og som jeg fryktet så var produktet DOA.

Jeg sedte det inn til bytte og fikk et nytt tilbake men det er dårlige saker. ustabilt, leverer flukserende spenning til alle komponeter, undervolter, innstillinger i BIOS fungerer ikke, onboard teknologi som MSI skulle ha støttet fungerer ikke og kortet er generelt ustabilt.

 

Jeg kikket så på forumet til MSI og der er det en total lynsjestemning, kan ikke sammenlignes med andre produsnters forum, det finnes sammenligninger der med IBM "Deathstar" insidenten og folk har truet med søksmål.

 

Jeg ble skremt av dette og leste div reviews på nettet og jeg kikket på en test hos Hard[OCP] og konklusjonen der var: We have found it to be the only i875 board we suggest that you do not purchase...

 

Dette forteller veldig mye om kvalitetssikringen generelt!

Jeg har som sagt hatt tak i et 10-talls produkter fra MSI og det var merkelig nok ingen av de som fungerte.

Jeg er ganske aktiv på hardwarefronten og kjøper gjerne det nyeste for å teste det men ikke pokkeren om jeg har vært borte i så høy feilrate på produkter som det MSI klarer å prestere.

 

Til topic igjen.

 

Skal man kjøpe nytt HK til AMD i dag så er det uten tvil Abit NF7-S V2.0 som er det beste valget spesielt med tanke på overklokking.

 

Mange ville nok anbefale en Athlon XP men hvorfor ikke kjøpe en AMD Duron 1.6 GHz og modifisere denne til en Athlon XP og så låse opp L2 cachen samt fjerne multiplier-sperren for så å klokke den opp til 2GHz ved å forandre multiplier og heve FSB?

Dette blir en fullverdig Athlon XP.

 

Trenger du ikke allverdens plass så burde du ta en titt på Western Digital Raptor 36,7 GB (WD360GD) SATA harddisk for dette er markedets kjappeste harddisk og det kommer du til å merke godt i spill. Er dette litt i det minste laget så kan du kjøpe en til når du får råd og så sette de i RAID0... :thumbup:

 

Skal man ikke klokke FSB så mye så kan man kjøpe standard 400MHz minnebrikker som yter godt nik og man kan kanskje kjøpe 1024MB standardminne istedet for 512MB kvalitetsminne.

En spillemaskin fungerer bedre med 1GB minne fremfor 512MB.

 

Valg av skjermkort kan være vanskelig men mitt valg ville bli et Connect3D 9800SE AIW siden jeg sitter med en slik en som er moddet til et "ekte" 9800PRO AIW som koster kr. 4500 og jeg betalte kr. 1989,-

Dette kortet leveres med TV-tuner og en fjernkontroll som er ganske genial, kan brukes istedet for mus.

Endret av norrick
Lenke til kommentar
Jeg ble skremt av dette og leste div reviews på nettet og jeg kikket på en test hos Hard[OCP] og konklusjonen der var: We have found it to be the only i875 board we suggest that you do not purchase...

Det ble jeg også, ettersom jeg har et sånn HK :scared:

 

Men hvor i h*lve** blir det av det dårlige produkte dere lover meg? :devil:

 

Fungerer jo som bare ****, ingen problemer, full ytelse :love:

 

Noe jeg ikke har fått med meg? :cry:

Lenke til kommentar
Jeg ble skremt av dette og leste div reviews på nettet og jeg kikket på en test hos Hard[OCP] og konklusjonen der var: We have found it to be the only i875 board we suggest that you do not purchase...

Det ble jeg også, ettersom jeg har et sånn HK :scared:

 

Men hvor i h*lve** blir det av det dårlige produkte dere lover meg? :devil:

 

Fungerer jo som bare ****, ingen problemer, full ytelse :love:

 

Noe jeg ikke har fått med meg? :cry:

Kortet yter ikke som det skal og det fungerer heller ikke som det skal.

Innstillingene i BIOS fungerer ikke, uansett hva man setter minne-timingene til så blir de uforandret, kjører opprinlig med for stramme timings og da starter ikke kortet med CL3/500MHz minnemoduler, AGP lås fungerer ikke som den skal, kortet undervolter ekstremt mye, lav spenning både på CPU og AGP port, spenninegene er veldig flukserende og holder seg ikke innenfor specs.

Onboard strømforsyning/spenningsstabilisering er undermåls i forhold til kravene fra chipset-produsent, bruker kun 3-fase mot anbefalt 4-fase som er minstekravet.

Jeg kan sikkert fortsette med å ramse opp et hav til med feil men jeg tror nesten at dette holder.

Alt i alt så er det så mange produksjonsfeil at hele produksjonen skulle ha vært trukket tilbake fra markedet!!!

 

Det kan godt være at jeg har vært utrolig uheldig siden jeg ennå ikke har testet eller sett et produkt fra MSI som har fungert, 100% feilrate er alt for mye for min del uansett om det er blåmandag eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...