Gå til innhold

Samsung KS9505 kantbelyst


Anbefalte innlegg

En godt kamfulert hemmelighet er at KS9505 er kantbelyst (fra bunn); ikke bakbelyst som forgjengeren JS9505. Hadde en titt på KS9505 hos en kompis som hadde kjøpt den nye modellen. Dette overrasket meg stort. Da er det helt meningsløst å sammenligne JS9505 med den nye KS9505. Kommer visstnok en KS9805 som skal være bakbelyst som JS9505.

 

Ser Samsung har aktivt gått inn for å ikke nevne dette i all sin info. Grenser mot lureri spør du meg; da kjøper i dette tilfellet satt med inntrykk av å ha kjøpt en bakbelyst TV. Bare slå av lyset i rommet så avsløres det relativt umiddelbart hvilken teknologi en TV er bygd på. Naturligvis; at veiledende pris på KS9505 er lavere enn for JS9505 burde medført at varsellampene begynte å lyse hos de fleste, spesielt i dagens valutamarked  ;)

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

En godt kamfulert hemmelighet er at KS9505 er kantbelyst (fra bunn); ikke bakbelyst som forgjengeren JS9505. Hadde en titt på KS9505 hos en kompis som hadde kjøpt den nye modellen. Dette overrasket meg stort. Da er det helt meningsløst å sammenligne JS9505 med den nye KS9505. Kommer visstnok en KS9805 som skal være bakbelyst som JS9505.

 

Ser Samsung har aktivt gått inn for å ikke nevne dette i all sin info. Grenser mot lureri spør du meg; da kjøper i dette tilfellet satt med inntrykk av å ha kjøpt en bakbelyst TV. Bare slå av lyset i rommet så avsløres det relativt umiddelbart hvilken teknologi en TV er bygd på. Naturligvis; at veiledende pris på KS9505 er lavere enn for JS9505 burde medført at varsellampene begynte å lyse hos de fleste, spesielt i dagens valutamarked  ;)

Det du sier er feil. Du blaner med Amerikanske 9500 (denne er edge lit).

 

Samsung udvider i år SUHD-begrebet til billigere skærme, men kun de dyreste KS9505 og KS9805 får bagbelyst LED med local dimming. ....

 

KS9805 er en forlængelse af KS9505-serien, som kun vil være tilgængelig i 88 tommer. Samsung har valgt at differentiere KS9805 fra KS9505 fordi den bruger sidste års design. Teknisk er den dog identisk. Ingen forskel - bare større.

Read more at http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1455700403#3TMsS7zFCQPzDfvJ.99

Lenke til kommentar

Har merket meg dette i ettertid; KS9505 skjermen jeg så på var svært uheldig satt opp (med ekstremt feil innstillinger). Den var så dårlig på sortnivå at jeg var overbevist om at den var kantbelyst. Baklys var skrudd altfor høyt, og alt voodoo for å få jevn bakbelysning var slått av.

 

Ser at KS9500 i USA og KS9500/KS9505 i Europa er helt forskjellige ting. Snakk om å lage kaos i Samsungs modell-nummer-logikk.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har merket meg dette i ettertid; KS9505 skjermen jeg så på var svært uheldig satt opp (med ekstremt feil innstillinger). Den var så dårlig på sortnivå at jeg var overbevist om at den var kantbelyst. Baklys var skrudd altfor høyt, og alt voodoo for å få jevn bakbelysning var slått av.

 

Ser at KS9500 i USA og KS9500/KS9505 i Europa er helt forskjellige ting. Snakk om å lage kaos i Samsungs modell-nummer-logikk.

 

Helt enig, tull av samsung.

 

Hva tenker du forresten om forskjellen fra KS9505 og JS9505? Steg opp? (om du har fått sett på den nå i ettertid) Har selv samsung 65HU8505 og vurder å kjøpe ny 65KS9505:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...