Gå til innhold

TEST: Huawei MediaPad M2


Anbefalte innlegg

"HiSilicon _lager_ systembrikker".

Det gjør de strengt tatt ikke slik jeg forstår "å lage",

de _designer_ brikker, de er en "fabless" produsent. Og designet går ut på f.eks å ta en stykk Cortex A-53 og en Mali GPU og smokke dette sammen.

På lik linje med omtrent alle andre i bransjen. Bortsett fra kanskje Intel og Samsung ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker for tiden et nettbrett kjøpt på ebay for 900kr(kan fås ned i 850kr). 8" Antutu score på 62212. Dual boot W10 og android 5.1. Full HD skjerm. Intel Z8300 prosessor(quad, 1,55ghz), 2GB RAM, USB-C, Mini HDMI.

 

Er kanskje ikke så optimalisert som andre produsenter og jeg måtte flashe til siste firmware for å bli kvitt en sleep of death bug, men hardwaremessig er det noe av det beste value kjøpet du kan gjøre.

 

Kommer ikke til å kjøpe noen nettbrett i Norge før det kommer ut noe som kan konkurrere med noe slikt. Er jo så billig at det nesten blir en forbruksvare.

 

http://www.ebay.com/itm/CHUWI-Hi8-Pro-8-IPS-Windows10-Android-5-1-32GB-Intel-Quad-Core-Type-C-Tablet-PC-/191857095916?hash=item2cab92f4ec:g:mGUAAOSw-tNXIIzs

 

Er det forresten ekte desktop Windows som kan kjøre 5 år gamle programmer, eller er det litt som RT og mobiler? Man velger android vs MS ved hver boot?

Lenke til kommentar

Wow. Fascinerende. Selv Win10-lisensen til en vanlig PC i simpleste utgave koster jo mer penger enn hele nettbrettet tilsammen. Nå forblir jo lisensen på nettbrettet da. Men om man sammenlikner så får du jo en del for pengene ja. 32 Gig er jo relativt bra. Du får til og med skjerm for pengene. Den kan du ha mye glede av tipper jeg.  :thumbup:

 

"Får til og med skjerm for pengene,"  :rofl:Har mye glede av det ja. Greit å bruke for veldig mye  :)

De 32GB'ene fordeles mellom operativsystemet da, så du har bare 16GB per OS.

 

Med noen av disse billig brettene får du med en Office 365 lisens også. F.eks hadde jeg en Onda v820w med relativt like specs(though med 720p skjerm og Atom Z3735F istedenfor) hvor jeg fikk med dette. Brettet ble uheldigvis rendert ikke fungerende etter et nach en gang, men men  :hm:Tenker jeg skal kjøpe et nytt slikt brett med office 365 til høsten da jeg trenger fornying av lisensen  :rofl:Pass på å lese alt i beskrivelser om du selv er ute etter å gjøre noe slikt! Er ikke alle det følger med på.

 

Er det forresten ekte desktop Windows som kan kjøre 5 år gamle programmer, eller er det litt som RT og mobiler? Man velger android vs MS ved hver boot?

 

Ekte Windows 10, så kjører alt stasjonæren din kan kjøre. Vel og merke med begrensinger angående ytelse. Den har jo bare kvartparten-halvparten av kraften til en i3  :hm:

 

Windows har vel sluttet å lage RT nå om jeg ikke tar for mye feil? 

 

Brettet bootes til enten W10 eller Android ved bootup(velger med volumknapper), men man slepper å bruke det hele tiden, da man kan switche i dropdown menyen i Android og via å bruke et skrivebords ikon på W10.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...