Gå til innhold

Bytte Dynavoice med XTZ/SVS


Anbefalte innlegg

Høyttalerne jeg har nå er Dynavoice M-85 i front, S-5 bak og C-5 i senter. I tillegg har jeg en Proson sub 10 el 12 tommer som funker helt ok på det lydnivået jeg kan ha det på her jeg bor nå. Jeg bor i en relativt liten leilighet og kunne tenkt meg noen mindre ruvende høyttalere, særlig i front og senter. 

Jeg er imidlertid nødt til å flytte om ett års tid, og da vil størrelsen spille mindre rolle, så det er ikke så viktig. Jeg vil gjerne ha noe jeg kan fortsatt bruke når jeg skal sette opp anlegget der jeg skal flytte, og jeg forhåpentligvis vil ha plass til et eget kino/spillrom og kan spille en del høyere enn jeg kan nå, særlig mtp bass. 

Jeg vurderer å bytte ut mitt nåværende høyttalersett med noe fra XTZ eller SVS etterhvert som jeg finner bra tilbud på finn, evt kjøpe et komplett sett dersom det dukker opp noe interessant til en rimelig pris. 

Disse virker interessante og er innenfor hva jeg er villig til å bruke (to par XTZ 95.24)
Samt denne senteren (XTZ 99 WMT)
Kjøper jeg disse har jeg et komplett sett til 3500, som er godt innenfor budsjettet.

Her er et annet sett fra SVS som virker interessant.

Først av alt, vil en Sony STR-DN1050 være i stand til å drive disse?
Vil senteren matche de andre høyttalerne lydmessig i de to første linkene jeg har oppgitt? 
Og vil det være en vesentlig forbedring fra høyttalerne jeg har nå?
Er det noen XTZ/SVS høyttalere jeg ikke bør kjøpe? 
Evt andre merker/modeller jeg bør vurdere?

I tillegg vil suben bli byttet ut med en fra SVS når jeg har flyttet, evt litt før om jeg finner et bra tilbud. Så en brukt PC-12 til 2500 for en uke eller to siden som jeg enda angrer på at jeg ikke slo til på......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...