Gå til innhold

[Løst] Canal Digital T-We-Box og USB Adapter


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger å koble T-We-Box'en til internett og ser at det blir problematisk (men ikke umulig) å trekke kabel dit boksen blir stående. Ser at CD tilbyr en USB Adapter her: https://kabel.canaldigital.no/tv/wifi-usb-adapter/

 

Vet noen om jeg må bruke deres USB Adapter eller om en hvilken som helst burde funke?

 

Jeg skal handle TV og må vel uansett ha en til den også, så tenkte jeg kunne kjøpe to i samme slengen hvis det er mulig å bruke.

 

 

T.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kun Canal Digitals egen USB-adapter som kan benyttes.

 

Jeg vil i utgangspunktet tro at kjøper du ny tv, trenger du ikke noen wifi-adapter til TV-en - de fleste nye tv-er har dette integrert. 

 

Hvis det skulle være at du her har flere enheter som står tett og som skal kobles til trådløstnettet, kan jo alternativet være å kjøpe en trådløsbro med flere tilkoblinger eller en ta en ruter som som kan settes som bro-klient. En slik dedikert bro eller ruter i bro-modus vil gjerne ha bedre mottak enn usb-adaptere (bedre antenner, brikkesett etc).

 

Homeplug kan jo også være et alternativt som for mange kan fungere bedre enn wlan. Samtidig er det enkelte hus der Homeplug fungerer svært dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at hvis du har kabel-tv og bruker multimedia-kontakten, har boksen et integrert kabelmodem som gjør at den kommer på nett. Men da vil du ikke kunne bruke tjenester som Multiroom og T-We See. For disse tjenestene vil kablet oppkobling mot ruter være å anbefale riktignok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...