Gå til innhold

Nå blir det ny pc


Anbefalte innlegg

Nå har jeg solgt pcn min til brodern og har en del spørsmål om diverse komponenter jeg er usikker på. Mulig jeg ikke har vært flink nok til å bruke søkefunskjon da antageligvis mye av det jeg lurer på allerede finnes flere plasser i forumet. Men jeg tar meg den frihet.

 

1. Kabinett: Vurderer dette Thermaltake Miditower, VM2000A. Aluminium m/vindu

 

2. Powersupply: vil ha en mest stillegående strømforsyning som mulig. Siden jeg hadde tenkt thermaltake kabinett, hvorfor ikke thermaltek strømforsyning? Denne virker rimelig bra...

 

3. Høytalere: Må jo ha heftig lyd når jeg spiller. Da står valget mellom Creative Megaworks 550THX, 5.1 og Logitech Z-680 Høyttaler 5.1 THX. (Nesten 100% sikkert at valget faller på Creative.)

 

4. Skjermkort. Da jeg har planer å kjøpe verstingskjermkort fra ati når half-life 2 kommer ut skal jeg ikke bruke så alt for mye penger på det i denne omgang. Vurderer Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256M DDR.

 

5. Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

- nForce2 Ultra400/MCP-T,Dual LAN,Firewire

 

6. Ram? Noen med forslag, er litt usikker om jeg skal ha 512mb eller 1 gb. Det jeg lurer på er hvilken ram jeg bør kjøpe til det hovedkortet. Litt kjekt at den er kompitabel også.

 

Alt utenom kabinett og ps skal kjøpes på www.komplett.no

Takk for alle svar og forslag :)

Endret av rottert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror xt kortet er dårligere selv med 256mb minne.

er jo som oftest tregere minne på slike "billigkort".

kjøp heller et R9800SE kort, koster vel det samme, yter noget bedre, og kan moddes til et fullverdig pro kort, og vips, så slipper du kjøp av bedre kårt når HL2 kommer!

har bestilt et 9800SE AIW til 2250 kr fra komplett, kommer tilbake med test på det imorgen, eventuelt onsdag!

da kan du se om det har noen nytte for seg!

du får jo et topp underholdningssenter i tillegg!

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen så langt. Høres fornuftig ut det dere skrev om skjermkortet. Når det gjelder cpu tenkte jeg først på xp2400+ (2ghz) som jeg hadde før, men trur jeg vil gå for barton denne gang så xp2800+ blir kanskje ikke så dumt nei.. BTW: det kortet du snakker om å bestille er ikke på lager før 31.12.03

Endret av rottert
Lenke til kommentar

Oki jeg starter med svar på de tinga som er sagt før.. 1 kjøp et enten radeon eller gainward kort til å starte med..hvor disse alltid er de beste og konkurerer og yter best. Du trenger ikke mer enn 128 DDR ram 3d kort så lenge det er et bra 3d kort med god GPU core clock og ytelse.. altså det vilel for deg holdt og kjøpe deg en gainward gefroce3 ti 500 128 ddr ram.. denne kan kjøre alle spill i full grafikk i full oppløsning etter min erfaring.. om du så skal kjøpe et værsting 3d kort senere ikke sløs penger nå.. tenk..

 

Ang cpu og hovedkort.. jeg skjønner ikke peinget med å kjøpe deg et hovedkort som kun støtter 468 pins cpu'er når snart 986 pins cpu'er skal komme. da krevns det nytt hovedkort og cpu.. så hvorfor kjøpe over xp 2600 egentlig?

Ingen spill krever mer enn 2 ghz. for stabilitet kjøp asus

For maks ytelse mot AMD.. kjøp ABIT.. Gjerne med støtte mot S-ATA HDD

 

Ang RAM.. lurt å ha en del der.. husk kjøp ram med som heter PC3200 sm er vel det raskeste n\å om, du ikke vil ut med tusner av kroner.. du trenger heller ikke emr enn 1 gb ram.. da er du sikra

Lenke til kommentar

Ang lyd.? skal det spilles kun musikk ellleer spille?

Ved spilling av online spill er headset desverre det mest optimale...

Omdu skal ha nice musikk lyd for musikk .. kjøp deg en forsterker å et par NICE brae høytalerer.. da er du SAFE alt sammen.. så kjøper du et ordentlig headset.

Et bra starter head set som er brukt abv mange er KOSS UR20

Den takler bass og alt suverent.. og får feeling av surround i spill.. lett å høre alt i cs.

 

sorry for skrive feil.. orker ikke rette

Lenke til kommentar

VinventYa: Takk for tipsene, men må nok si at i tillegg til alle skrivefeilene dine så har du kommet med tidenes dårligste forslag. Hvordan kan du f.eks sammenligne gainward med radeon? Det er vel det samme som å sammenligne amd med pentium? 986 pins cpu kommer snart. Hva så? Alltid noe som kommer snart. Å sitte med hodetelefoner suger etter min mening i forhold til et godt pcsurroundpakke. Men folk er vel forskjellig.

Endret av rottert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...