Gå til innhold

The Corporal eller noe annet?


Anbefalte innlegg

Hei! 

Har tenkt å bygge PC for å spille for det meste CS:GO og har sett på The Corporal som er i min prisklasse (rundt 6k) og lurer på om det finnes noe bedre? Og om det er mulig å bruke ett annet kabinett (Fractal Design Define S) og ja det er bare fordi jeg synest kabinettet ser bedre ut.

Den andre PCen koster omtrent det samme og her er specsa:

Fractal Core 1000

AMD X4 860K

Sapphire Radeon R9 270X

Gigabyte GA-F2A88XM-D3H

G. Skill Sniper 4GB x2 1866Mhz

EVGA 500W

Seagate 1TB Hard Drive

 

Kom gjerne med forslag til andre valg.

 

Har forresten ikke noe peiling på PC.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei :) Skjermkortet i The Coporal er alene rundt 25% raskere, og har i tillegg støtte for nyere teknologier. Intel-prosessoren er også langt kjappere, så i realiteten vil du nok oppleve fra 40-50% bedre ytelse i spill. Dette for å ikke nevne at en gammel mekanisk harddisk, ikke har noe den skulle stilt opp med imot en lynrask SSD. Minnet er tregere, og strømforsyningen mest sannsynlig av dårligere kvalitet (uten at modell er nevnt forøvrig). 

 

Fra spesifikasjonene høres det ut som om du forsøker å kjøpe noe brukt fra 2014. Det lønner seg rett og slett ikke i dette tilfellet. Ville betalt maksimalt 2000 kroner for et slikt oppsett. 

 

Kabinettet i The Coporal kan du bytte ut med et annet, uten problem. Det som er valgt, er der fordi det bruker microATX-hovedkort, altså at det er nokså kompakt, samtidig som det er støyisolert og veldig rimelig. Hva angår kvalitet på kabinett tror jeg ikke du får bedre, men da kabinettet skildrer det ytre av bygget ditt, er det visuelle også svært viktig her! Fractal Core 1000 fungerer, om det er mer din smak. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei hei :) Skjermkortet i The Coporal er alene rundt 25% raskere, og har i tillegg støtte for nyere teknologier. Intel-prosessoren er også langt kjappere, så i realiteten vil du nok oppleve fra 40-50% bedre ytelse i spill. Dette for å ikke nevne at en gammel mekanisk harddisk, ikke har noe den skulle stilt opp med imot en lynrask SSD. Minnet er tregere, og strømforsyningen mest sannsynlig av dårligere kvalitet (uten at modell er nevnt forøvrig). 

 

Fra spesifikasjonene høres det ut som om du forsøker å kjøpe noe brukt fra 2014. Det lønner seg rett og slett ikke i dette tilfellet. Ville betalt maksimalt 2000 kroner for et slikt oppsett. 

 

Kabinettet i The Coporal kan du bytte ut med et annet, uten problem. Det som er valgt, er der fordi det bruker microATX-hovedkort, altså at det er nokså kompakt, samtidig som det er støyisolert og veldig rimelig. Hva angår kvalitet på kabinett tror jeg ikke du får bedre, men da kabinettet skildrer det ytre av bygget ditt, er det visuelle også svært viktig her! Fractal Core 1000 fungerer, om det er mer din smak. :)

 

Forresten, er det noen deler det vil lønne seg å kjøpe brukt? Eller blir det like bra om jeg bare kjøper nytt?

Lenke til kommentar

Det er en del som lønner seg å kjøpe brukt, men da er det forutsatt at en vet ganske spesifikt hva en ser etter. F. eks. vil man kunne gjøre mange gode kjøp på Ivy Bridge-prosessorer fra Intel med hovedkort, eller gode strømforsyninger. GTX 970 selges også relativt rimelig på bruktmarkedet. Men som sagt, en bør helst ha svært inngående kunnskap om komponenter for å kjøpe brukt, da det finnes utrolig mange fallgruver.  :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...