Gå til innhold

Kjør av bærbar til spilling


Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Jeg skal kjøpe en bærbar laptop som i utgangspunktet kun skal brukes til spilling.

 

Derfor vil jeg ha maks mulig ytelse for penga.

 

Jeg vet at man bør over 20.000 for å få en veldig god bærbar til spilling men i dette tilfelle er budsjettet lavere.

 

1. Hvilken er den beste bærbare spille-laptopen til 15.000

2. Hvilken er den beste bærbare spille-laptopen til 12.000

 

Hvor stor er forskjellen på disse og er det de siste 3000 kronene verdt utgiften?

 

Kanskje det er kommet laptoper med nvidia sin nye brikke alt?

 

Spill som skal spilles er nye Doom osv, spill som krever litt..

 

Og ja, jeg vet gaming og bærbar ikke har noen sammenheng, men dette er ikke til meg, men til en bekjent som nekter noe annet.

 

På forhånd tusen takk for hjelpa :)

Endret av snakkesss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få skikkelig ytelse til spilling trenger du GTX 970M. GTX 960M er minimum, og GTX 965M ligger ca. midt i mellom disse. Det er et temmelig stort gap i ytelse mellom GTX 960M og GTX 970M; mellom GTX 970M og GTX 980M er gapet mindre.

 

Jeg har selv en Multicom P651R med i7 6700HQ, 8 GB DDR4, SSD og GTX 970M 6 GB som jeg er veldig fornøyd med; en veldig fin maskin som kan spille det meste på maks eller bare med noen få forsiktige modereringer på grafikkinnstillingene. Den har til forskjell fra P640R G-sync også, + 3 GB mer minne på skjermkortet. Jeg kjører for eksempel The Witcher 3 i 1920x1080 med kun et par moderasjoner (ikke Nvidia HairWorks, f.eks.), og jeg ligger og vaker mellom 40 og 50 fps, som jeg synes er fullt akseptabelt. Fallout 4 kjører jeg på maks. Eldre spill som Skyrim går som en lek, og der kan jeg til og med dra til med 200% skalering i tillegg til alt ellers på maks, dupper aldri under 60 fps. (G-sync gjør at det aldri blir mer enn 60 fps, selvfølgelig).

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du kjøpe bærbar spill-pc nå (før evt 1070m/1080m) velger du 980m. Det er ofte tilbud på maskiner fra Asus og andre. Jeg kjøpte en Asus G751 i fjor høst på tilbud for 15-16 000 og den kjører de nye spillene på minimum high/very high. Følg med på helgetilbud/ukestilbud hos de ulike butikkene. 960m og 970m ville jeg styrt unna, da mobile grafikkort blir utrolig fort utdaterte. Litt kjipt å betale 13-15000 for en maskin for å spille litt nyere spill i 720p kvalitet, men det er min mening. 980m tilsvarer stasjonær 960 og er derfor ikke noe "super kort" i utgangspunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...