Gå til innhold

(Nok en) Ny laptop, bursdagsgave til kona


Anbefalte innlegg

Kona har brukt min haugamle Acer i åresvis nå, og tenkte å koste på ho en litt nyere sak som også kanskje varer et par år. 

 

Jeg har sett ut to alternativ, Lenovo Yoga 900 (i5, 8gb ram, 256ssd-utgava) og MacBook Pro Retina 13" (i5, 8gb ram, 128 pci-e). Disse to har samme pris. 

 

Krav? Ikke store, ho studerer økonomi og de bruker helt ærlig talt ikke mye pc. Ho ser en god del på film, logger inn i WoW av og til (ikke for å spille, men være "sosial", raidinga og spilling ellers gjør ho på stasjonære) samt. en god del bildebehandling og musikkredigering (klipping og liming hovedsaklig). 

 

2-1funksjonen er ikke nødvendig men en artig funksjon. Sånn jeg ser det har Yogaen et veldig svakt skjermkort men vil det være bra nok til hennes bruk? 

 

I tillegg vil all lagring foregå via cloud, har ingen spesiel SW hun er låst mot og til tyngre ting bruker hun som oftest min stasjonære. Hun har aldri brukt Mac OS, men tar ting fort så OSet ser jeg ikke på som en bekymring. Stikkord for hva hun ønsker er godt bilde, "snappy" og kjapt samt. at den må se bra ut.

 

Hvilken tror dere ville vært best til ho og hva ville dere valgt? Evt. andre alternativ? Har et gavekort pålydende 14000,- så vi må holde oss under der :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For rundt 6 år siden var kona økonomistudent og trengte laptop. Kravene var da liten og lett med god batterikapasitet. Jeg endte da opp med en Asus UL30A som jeg siden oppgraderte med en SSD. Den maskinen har vært helt formidabel og fungerer helt fint ennå. Jeg har lyst til å kjøpe ny til henne, men hun vil ikke ha :p

 

Jeg regner vel også med at fruen din har litt fokus på størrelse, vekt og batteri. Dermed går min stemme mot Asus Zenbook (en variant av UX305). Det er kanskje ikke de mest innovative maskinene, men jeg har sansen for dem iallfall og Asus var best i klassen mhp returrate (de var iallfall .. altså at asus var den produsenten av laptops hvor færrest gikk i retur pga feil).

 

https://www.komplett.no/search?q=asus+zenbook

 

Jeg ser komplett har noen varianter av disse, også "demovare".

Gitt de du ser på så er vel dette et fint alternativ da https://www.komplett.no/product/853775/pc-nettbrett/pc-baerbar/ultraportable/asus-zenbook-ux305ua-133-qhd-matt

Det eneste problemet jeg ser er at du nevner "litt spilling". Nå krever ikke wow mye, men min oppfatning er at alle slike ultraportable ikke er egnet for spilling. De blir varme... Så hvor viktig er denne biten? 

 

Siden du må handle på komplett så går du glipp av det jeg vil påstå er beste valget innen ultraportabel - Multicom Talisa. Kjøpte selv en fullrigga slik til fatter og den er helt suveren.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

 

Hun låner min UX303LS as we speak, og denne liker hun godt mtp varme, men liker ikke mousepaden i det hele tatt. Jeg har slitt med strømforsyninga og er på min tredje der. Ellers en knall maskin :)

 

 

 

"Det eneste problemet jeg ser er at du nevner "litt spilling". Nå krever ikke wow mye, men min oppfatning er at alle slike ultraportable ikke er egnet for spilling. De blir varme... Så hvor viktig er denne biten? 2

 

Ikke viktig i det hele tatt, det logges kun inn for å chatte med de i guildet, Andre spill foregår på Facebook og er lite krevende. :)

 

 

Endret av HobbyGesel
Lenke til kommentar

 

 

 

Hun låner min UX303LS as we speak, og denne liker hun godt mtp varme, men liker ikke mousepaden i det hele tatt. Jeg har slitt med strømforsyninga og er på min tredje der. Ellers en knall maskin :)

 

 

 

"Det eneste problemet jeg ser er at du nevner "litt spilling". Nå krever ikke wow mye, men min oppfatning er at alle slike ultraportable ikke er egnet for spilling. De blir varme... Så hvor viktig er denne biten? 2

 

Ikke viktig i det hele tatt, det logges kun inn for å chatte med de i guildet, Andre spill foregår på Facebook og er lite krevende. :)

 

 

 

Edit: Tidenes dårligste på å quote, men svaret står i quote-vinduet. 

Lenke til kommentar

Hmm så kjedelig da :\ Sprøtt hvis du har måtte retunere 2 stykk av disse ..

 

Hva er problemet med mousepad da?

 

 

Selv liker jeg den godt, men ho liker ikke trackinga. Synes den er for upresis. Om det er fingrene hennes det er noe galt med vet jeg ikke men det funker bra med Aceren :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...