Gå til innhold

Jobbe i et engelskspråklig land


Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tips til hvilke jobber, som kunne vært aktuelle for meg? Har ikke noe utdannelse, foruten videregående (har studiekompetanse). Jeg har ikke noe annet kriterier til jobben, enn at jeg må få høy nok lønn til å leve av. I tillegg må jobben fungere på en måte der jeg er nødt til å kommunisere med minst ansatte eller kunder, helst begge kanskje, men minimum en av gruppene. Målet er å bo et år i et engelskspråklig land, mens hovedmålet er å beherske det engelske språket, veldig bra etter dette året. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, men da sitter jeg og svarer nordmenn... Lærer ikke noe engelsk av det. Formålet er å bli mye bedre i engelsk muntlig, og en del bedre i skriftlig. Jeg bryr meg som sagt, ikke hvilken jobb det er. For å si det annerledes, jeg tar heller en jobb hvor jeg tjener 10 tusen i måneden, og kommer i kontakt med folk, enn å tjene 20 tusen i måneden, hvor jeg har veldig fraværende kontakt med andre. Har tenkt på matbutikk, men tror det kan bli stressende, jeg behersker ikke engelsk noe bra, per dags dato. Andre forslag?

Lenke til kommentar

Restauranter, puber og barer har konstant åpninger.  Lønna er jævlig dårlig (eller var det, men jeg tviler på om det har blitt bedre de siste årene) så du vil bli nødt til å jobbe mye samtidig som du vil være avhengig av å ha et rimelig sted å bo.  På denne annen side er det trolig den typen jobb det er enklest å skaffe seg helt uten kvalifikasjoner eller erfaring - og mens du jobber kan du alltids se etter noe annet.

 

Det spørs dog på hvor dårlig engelsken din faktisk er, for man skal tross alt både forstå og forstås av både kunder og medarbeidere.

Lenke til kommentar

Jo, men da sitter jeg og svarer nordmenn... Lærer ikke noe engelsk av det.(...)

 Etter slik jeg forstår det kan du ha normal arbeidstid der, som jo gir deg masse tid til å snakke engelsk med lokalbefolkningen.

 

problemet med eurosonene er at det er ett veldig presset jobbmarked der, så vanskelig å komme inn i markedet uten kompetanse, i USA er det vanskelig å i det hele tatt få arbeidsvisum.

 

Har du penger til det kan du flytte først og så plukke opp en jobb lokalt dit du flytter, slik han over her foreslår, men det krever da at du har kapital til å flytte og muligens gå en måned eller to arbeidsledig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...