Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Merkelig WiFi problem. Finner mange nett, men ikke mitt!


Anbefalte innlegg

heisveis!

 

Har en ASUS ROG GL752VW, med windows 10 som (forsåvidt har flere rare problemer!) ikke finner mitt WiFi nettverk, men den finner nettverket til 6-7-8 av naboene mine(!), men altså ikke mitt, selv om routeren bare er 1 meter unna... routeren virker som bare det da både jeg og samboeren min er tilkoblet med telefoner, og hun med macen.

 

Det rare er at det fungerte som bare det i 2-3 uker etter jeg fikk PCen, men plutselig en dag så ville den ikke finne nettverket i det hele tatt.

 

Må bruke kabel for å få nett, da fungerer det selvfølgelig som bare det.

 

Så.. noen som har noen fikse ideer om hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antageligvis er pc'en begrenset til channel 1-11 (har du importert den fra usa), eller tilsvarende channel limits for 5ghz.

Routeren er ikke begrenset, og bruker alle kanaler som er lov å bruke i norge.

 

Du kan nå enten endre kanal på routeren til noe pc'en støtter, eller se om du kan aktivere de siste kanalene på pcen

-

Lenke til kommentar

Har sjekket, hverken router eller pc er begrenset til noe frekvens.

prøvde nå nettopp, da fant jeg nettet mitt og fikk koblet til, no problem. Surfet litt rundt og etter 5 minutters tid hadde jeg ikke nett lenger, og pcen fant ikke routeren...

 

Har flere rare problemer med denne pcen, så tenker det blir en passende mail til sjappa jeg kjøpte den fra snart...

Lenke til kommentar

Hvilken ruter har du?

 

- Prøv å sette kanal på ruteren manuelt. F.eks. Kanal 6 på 2.4GHz og 40 på 5 GHz. 

- Regionale innstillinger i Windows står til Norge?

- Sjekk at ikke Channel Bonding er deaktivert for NIC: http://www.intel.com/content/www/us/en/support/network-and-i-o/wireless-networking/000005799.html  (hvordan dette stilles inn kan variere mellom forksjellige nettverkskort, men slik er det på Intel sine)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...