Gå til innhold

NHH - mye matte?


Ine

Anbefalte innlegg

Heisann! :) Jeg er nå ferdig med VGS og vurderer starte på NHH til høsten. Dessverre er jeg veldig usikker da jeg ikke helt vet hva jeg går til. Håpte at noen (eventuelt studenter ved nhh) kan svare meg på noen spørsmål. Slik jeg forstår det består studiet av mye matematikk, stemmer dette? Jeg har hatt greie karakterer i matte på vgs, men har egentlig aldri likt matte... Har tenkt som så at jeg kanskje kan lære meg å like det bedre etter hvert, tenker reise på forkurset nå i sommer da det er et år siden jeg hadde matte sist (R1). Vil dere si matematikken er svært avansert? Bruker dere mye tid på den?

 

Vil dere si dette er en god utdanning med gode jobbtilbud ved studieslutt?

 

Har hørt studentmiljøet er bra. Har noen erfaringer? Har de fleste studentene ventet noen år før de har startet slik at de er eldre enn meg (19)?

 

Ellers om noen har andre innspill å komme med setter jeg stor pris på det!

 

Tusentakk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått et inntrykk av at god karakter i R1 + kanskje et oppfriskningskurs før studiestart er et greit utgangspunkt. Den tyngste matten kan du velge vekk senere. Begynner selv første året nå til høsten som 18åring og satser på at det finnes en god gjeng 97ere også.  

Lenke til kommentar

Økonomi matematikk er ganske enkelt, slik opplevde jeg det i hvert fall. Det finnes alltid noen som sliter, men har du klart R1 matte med 4, så synes jeg du ligger veldig godt an i forhold til mange. 

 

Edit: Nå går jeg på HiOA og ikke NHH. Men de fleste som velger økonomi har nok ikke hatt realfag på vgs.

Endret av lesles
Lenke til kommentar

Antar dere snakker om matten som er første semester? Det er for det meste ting som forutsettes kjent på NHH iallfall. Er vel bare partiell derivasjon som ikke er gått gjennom på vgs. I andre semester har man vel statistikk, som man bare har startet på i S2. Vet ikke hvordan faget er på NHH, men ved NTNU er vel det ikke så populært :p

Lenke til kommentar

Antar dere snakker om matten som er første semester? Det er for det meste ting som forutsettes kjent på NHH iallfall. Er vel bare partiell derivasjon som ikke er gått gjennom på vgs. I andre semester har man vel statistikk, som man bare har startet på i S2. Vet ikke hvordan faget er på NHH, men ved NTNU er vel det ikke så populært :p

 

Jeg har vært gjennom alle matte emnene på bachelornivå. Det er mye man ikke har gått gjennom på vgs, men alt dette lærer man. Bør være mulig å få en C for en svak elev med litt jobbing. Jeg for min del var ikke i timen i noen av mattefagene og det gikk bra. Jeg hadde en 4 i R1 fra vgs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...