Gå til innhold

Hva er forskjellen på medisinstudiene i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har søkt medisin til høsten, og lurer egentlig bare på hva som er forskjellen mellom medisinstudiene i Norge? Da tenker jeg spesielt på undervisningsformer, fagoppbyggning, praksis og eksamen.

 

Er feks noen av de ulike studiestedene tøffere enn de andre?

 

Takker så mye for svar!  :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har søkt medisin til høsten, og lurer egentlig bare på hva som er forskjellen mellom medisinstudiene i Norge? Da tenker jeg spesielt på undervisningsformer, fagoppbyggning, praksis og eksamen.

 

Er feks noen av de ulike studiestedene tøffere enn de andre?

 

Takker så mye for svar!  :wee:

 

Mener å ha hørt at Bergen kjørte et annet eksamensopplegg enn Oslo og Trondheim. Bergen kjørte vanlig eksamensform med 1 eksamen for hvert fag. Mens Oslo og Trondheim bruker felleseksamen for flere av fagene.

Men om dette er sånn fortsatt er jeg usikker på.

 

Mer enn det vet jeg ikke. Var det jeg fikk med meg når jeg snakket med en medisinstudent.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har søkt medisin til høsten, og lurer egentlig bare på hva som er forskjellen mellom medisinstudiene i Norge? Da tenker jeg spesielt på undervisningsformer, fagoppbyggning, praksis og eksamen.

 

Er feks noen av de ulike studiestedene tøffere enn de andre?

 

Takker så mye for svar!  :wee:

 

Lurte på det samme! Jeg har også søkt medisin. Kan jeg spørre hva du har i snitt? Er veldig usikker på om jeg kommer inn... 

Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Jeg har søkt medisin til høsten, og lurer egentlig bare på hva som er forskjellen mellom medisinstudiene i Norge? Da tenker jeg spesielt på undervisningsformer, fagoppbyggning, praksis og eksamen.

 

Er feks noen av de ulike studiestedene tøffere enn de andre?

 

Takker så mye for svar!  :wee:

 

Mener å ha hørt at Bergen kjørte et annet eksamensopplegg enn Oslo og Trondheim. Bergen kjørte vanlig eksamensform med 1 eksamen for hvert fag. Mens Oslo og Trondheim bruker felleseksamen for flere av fagene.

Men om dette er sånn fortsatt er jeg usikker på.

 

Mer enn det vet jeg ikke. Var det jeg fikk med meg når jeg snakket med en medisinstudent.

 

 

Det var gammel plan. Les på sidene til UiB, ny plan minner mye om de andre lærestedene.

Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Jeg har søkt medisin til høsten, og lurer egentlig bare på hva som er forskjellen mellom medisinstudiene i Norge? Da tenker jeg spesielt på undervisningsformer, fagoppbyggning, praksis og eksamen.

 

Er feks noen av de ulike studiestedene tøffere enn de andre?

 

Takker så mye for svar!  :wee:

 

Lurte på det samme! Jeg har også søkt medisin. Kan jeg spørre hva du har i snitt? Er veldig usikker på om jeg kommer inn... 

 

 

Endte til slutt opp med 6.01 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...