Gå til innhold

Hjelp til bytte av studier


Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg har nettopp grini meg ihjææl fordi jeg ikke vil studere det jeg studerer lenger. Jeg er usikker på hva jeg vil, men jeg er jo en jævla kreativ person da. Finnes det en eller annen rådgiver eller hva man kaller det som jeg kan snakke med som kan hjelpe meg på riktig vei? En som har oversikt over de fleste studieretningene og sånn? Ikke bare på ett studiested, men både på UiO, Westerdals, Høgskolen osv?? Må finne mæsjæl og hva jeg vil osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i akkurat samme båt. Snakket med en rådgiver på UiO, hjalp litt selv med min elendige selvinnsikt, men er jo deg selv som vet best hva du vil gjøre med livet ditt til slutt da. Eller så finner du jo en oversikt over alt av studier på samordna opptak.

 

Er for sent å søke nytt studie til høsten nå, så blir enkeltemner på meg iallefall.

Lenke til kommentar

Du kan finne oversikt over alle studieretningene til de skolene på nettsidene deres.

Det er jeg klar over. Mente om det kanskje finnes noen som jeg kan ha et fysisk møte med, hvor jeg kan fortelle litt om meg selv og hva jeg liker å gjøre, deretter få tips om studier som kan passe til meg.

 

 

Er i akkurat samme båt. Snakket med en rådgiver på UiO, hjalp litt selv med min elendige selvinnsikt, men er jo deg selv som vet best hva du vil gjøre med livet ditt til slutt da. Eller så finner du jo en oversikt over alt av studier på samordna opptak.

 

Er for sent å søke nytt studie til høsten nå, så blir enkeltemner på meg iallefall.

Snakket du med en rådgiver tilknyttet et spesifikt fakultet eller bare en "generell" rådgiver for studenter på UiO? Har nemlig prøvd å få tak i en sånn en. Vet ikke om en nørd rådgiver på institutt for informatikk kan hjelpe meg og f.eks. konkludere med at "jepp du burde bli kunstner".

Lenke til kommentar

Gikk på IFI selv faktisk, men snakket med en veileder gjennom Karrieresenteret på UiO - så ingen tilknytning til noe spesielt institutt/fakultet.

 

Det foregikk sånn at vi snakket om hva jeg likte å gjøre og lignende, hva jeg ville få ut av utdanningen og hva jeg ønsket å jobbe med. Hun hadde rimelig god oversikt over hva UiO har av studier. Tilbudet er gratis.

 

Link: http://www.uio.no/studier/karriere/tjenester/Karriereveiledning/index.html

 

Lykke til! :)

Endret av AdlerF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...