Gå til innhold

Marin kybernetikk kontra Kybernetikk og Robotikk. Fordeler, ulemper?

Potetlol

Anbefalte innlegg

Går selv på marin teknikk i 2. klasse, og har lenge vært bestemt på å spesialisere meg i marin kybernetikk til neste år. Trives godt på marin, og synes den marine næringen er spennende. I det siste har jeg derimot vurdert sånn smått å bytte over til Kybernetikk og Robotikk, da jeg tenker at man går litt dypere i selve kybernetikken, og at man på marin kybernetikk ikke blir en like flink kybber, og er litt "innelåst". Samtidig tenker jeg nå at alle mekanikk-, material- og konstruksjonsfagene jeg har hatt er litt "wasted", når jeg skal jobbe med kybernetikk. Hva er fordelen med å ha mastergrad i marin kybernetikk fra marin teknikk, kontra å ha mastergrad i kybernetikk og robotikk? Fordeler, ulemper med å bytte? Jeg synes forøvrig at undervannsrobotikk, samt. fartøystyring er utrolig spennende. Drømmearbeidsgiver vil kanskje være Kongsberg Maritime.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tja, du er kanskje mer allsidig som vanlig kybber, men samtidig er spisskompetansen din innenfor marine fag slett ikke bortkastet - husk brorparten av private norske arbeidsplasser baserer seg på havet. Spør en kybber om bølgekrefter, mekanikk eller skipsterminologi og han skjønner ikke bæret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...